Annons

Bilderna på förstasidan

Produkter
(logga in för att koppla)
Om man sätter "seed" och iterar x antal gånger (x=antal bilder), och därefter ändrar "seed", så behöver man inte ha en räknare....

haha, det här lät kul, men du förstår nog vad jag menar, Christer...


h/mats
 
Admin.

Det verkar som om ni har tagit intryck av forumtråden "Din favoritbild på Fotosidan" eller vad den hette. Ser att flera av dessa bilder nu dykt upp på slump efter att de förekommit där.

Kan inte det vara en hjälp till er, att vi medlemmar kan tipsa er om bilder som vi medlemmarna tycker om, kanske ni tycker om dem också.

Kan ju vara en "No words"-tråd eller en speciell funktion, vad vet jag.

Allt för att underlätta för er. Jag antar helt fräckt att ni har lite annat för er än att bara gå igenom hela bildarkivet efter snygga bilder att ha på förstasidan.

/ Piha, som vet en del bilder som borde platsa på förstasidan.
 
Inte bara nackdelar med att bli glömsk tydligen.
När jag känner igen en bild på förstasidan har jag ändå glömt om jag senast såg bilden på förstasidan, i Galleriet eller i någons portfolio.

Olle
 
Senast ändrad:
var är mina bilder? ;) har suttit o kladdat på en hemtenta hela natten.. sorry. men jag har varit här lite då och då.. hittills har jag inte sett mina bilder på förstasidan.. tycker att de duger utmärkt.. ;) ska nog återgå till skrivndet nu...
 
Funderar om ni fått nån ording på det än ?
Nu har jag sett samma bild inom loppet av några timmar.
Hur många bilder ligger det i "potten" nu ?
 
Nä, det är lite lågprioriterat fn. Det är uppåt 800 bilder, men jag vet inte varför den slumpar så dåligt.
 
Jag håller med Daniel Knutsen och vill också se någon typ av Editors choice. Det vore kul att kunna se, och även att kunna kolla igenom alla.

Mvh. Adrian
 
Hur slumpar den, rakt av på databas id eller använder den sorteringsordningar ellre nåt sånt där annars.
 
Den använder MySQL:s "order by rand()", ett superenkelt (men långsamt) sätt att göra ett slumpurval. Jag har tweakat om den lite nu, vi får se om den slumpar bättre framöver.

Jo en sökning på de bilder vi markerat är ju enkelt att få till, men vi är lite tveksamma där - vi får ta upp det till diskussion. Egentligen vill vi inte göra så stort väsen av det urval vi gör, det var primärt till för att få till en riktigt presentativ förstasida (100 000 personer kommer förbi Fotosidan varje månad), inte att det skall upplevas som någon tävling, favorisering etc.
 
Re: Admin.

Piha skrev:
Det verkar som om ni har tagit intryck av forumtråden "Din favoritbild på Fotosidan" eller vad den hette. Ser att flera av dessa bilder nu dykt upp på slump efter att de förekommit där.

Kan inte det vara en hjälp till er, att vi medlemmar kan tipsa er om bilder som vi medlemmarna tycker om, kanske ni tycker om dem också.

Kan ju vara en "No words"-tråd eller en speciell funktion, vad vet jag.

Allt för att underlätta för er. Jag antar helt fräckt att ni har lite annat för er än att bara gå igenom hela bildarkivet efter snygga bilder att ha på förstasidan.

/ Piha, som vet en del bilder som borde platsa på förstasidan.

ADMIN igen...

Då jag aldrig fick respons av Er på ovanstående förslag, inskrivet 28/4, så lägger jag väl in det igen nu när tråden är vaken igen...

/ Piha, som tycker det är ett bra förslag =)
 
Det är ett bra förslag att ha "Medlemmarnas favoriter" också; men inte för att förenkla vårt arbete med bilderna till förstasidan - det blir snarare mer jobb att läsa dessa mail. Men skicka mail till oss får man ju alltid göra!

Vi vill inte ha någon "hets" runt att komma med i bilderna på förstasidan, därför tar vi den biten själva. (Juryn är dock inte helt omutbar, jag skulle vilja ha ett 300mm/2.8 tex :)

Men för att återgå till din idé om medlemmarnas favoriter så är det något som det nya poolsystemet skulle kunna användas till; man sätter upp en pool dit man kan koppla valfri bild - dock inte en egen. Tvärtemot en vanlig tävling alltså. Max 1 bild tex. Sedan får man rösta precis som i en tävling. Men håll inte andan i väntan på detta, det är "mycke nu"...

En annan chans man har att komma med på förstasidan är att ha Portfolio!
 
Har tom sett en av mina egna bilder på förstasidan men vissa tycks ha flera :/
Inget problem i sig men jag tycker fortfarande att skumpandet verkar en aning konstigt eller så är det nån som gjort sig av med sitt 300/2,8 ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.