Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilderna i bloggar (kommande funktionalitet)

Produkter
(logga in för att koppla)

alf109

Aktiv medlem
Några frågor som säkert kommer att dyka upp en massa gånger är till exempel om ni kommer att följa efter med bloggbilder och portfolios osv. Det skulle nog vara bra om ni skrev den infon i artikeln som tråden länkas ifrån.

Personligen funderar jag lite över detta, och säkert finns svaren redan om jag orkar läsa igenom hela tråden? Men jag undrar alltså om främst bloggbilderna kommer att få samma options så småningom, detta är ganska intressant eftersom jag då redan nu borde kunna ladda upp dem större? Jag brukar inte spara bloggbilder utan den enda kopian som finns är ofta den som publiceras.

(bröt ut denna fråga till en nu tråd)

Alf, du har ju undringar, men jag vet inte riktigt vad dina önskemål är.

Bloggen har ju speciella krav. Dels kan man idag visa bilderna via popup men man kan också koppla mot en bild i ett album.

Man kan ju i sin enklaste form bara sätta så att bloggens "egenuppladdade" bild får ha större mått än dagens. Det borde vara lätt fixat.

Men finns det några önskemål kring presentationen? Skall det fortsatt vara i en popup med fast bredd eller skall de också öppnas i stort responsivt fönster (stänger man så hamnar man då tillbaka i bloggposten).

Återkom så kan vi ta in lite önskemål.

Jag tycker att nuvarande modell med popup i bloggen är den snyggaste och bästa. Och jag tror inte att det skulle behövas några monsterbilder i bloggen, Max kanske 1600 pixlar på den långa sidan?

Det jag tänkte på var om jag skriver bloggar nu vore det bra om jag kunde anpassa bildstorleken och ladda upp ett lite större format om det kommer senare?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar