Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder på ISS (rymdstationen)

Produkter
(logga in för att koppla)

M-Nilsson

Aktiv medlem
Tog några bilder på ISS när den passerade idag. Var synlig några minuter och riktigt ljusstark. Tog varje bild runt 30 sek och iso 800 tror jag. På ena bilden ser det ut som ett "stjärnfall" då den ser ut att försvinna..men det är i själva verket när den försvinner in i jordens skugga:)

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    4.7 KB · Visningar: 448
  • 2.jpg
    2.jpg
    6.5 KB · Visningar: 445
Har sett ISS minst 15 gr och går efter tiderna på nasas hemsida..så detta är garanterat ISS på bilden. Som mest är den synlig ca 4 minuter.

Sådära! Fick tyvärr inte med rymdgubbarna..men om jag hade haft mitt största objektiv kanske ;)

Bilagor

• iss ehh.jpg
    iss ehh.jpg
    17.3 KB · Visningar: 276
Hemlig bild på Fuglesangs första resa

Denna bild publicerade jag här på FS då det begav sig första gången för Fuglesang att bli uppskjuten. Kvaliten på bilden är tyvärr låg för bilden är tagen på långt håll och är rejält croppad. Dessutom var det mörkt när jag tog bilden. Men jag tycker mig skymta Christer som av någon anledning placerats utanför cockpit. Månne hade han inmundigat väl stora portioner av svensk ärtsoppa?

Bilagor

• Fuglesang02.jpg
    Fuglesang02.jpg
    18.4 KB · Visningar: 264
ANNONS