Annons

Bilder på DVD spelare

Produkter
(logga in för att koppla)

Berra1

Medlem
Jag vill bränna mina bilder som ligger på hårdisken, så jag kan se dem på Tv via DVD spelaren.

Vad är bäst,och smidigast??
Vilket program ska jag välja?
 
Klarar din DVD att visa jpg-filer så är det ju bara att bränna ner filerna på en CD/DVD. En del spelare klarar kataloger, en del andra klarar det inte. Det är bara att testa. Vill du gå lite längre är PhotoStory3 ett enkelt alternativ som du kan göra bildspel i. Med musik och "kamera-åkningar". Finns att ladda hem gratis hos Microsoft.
För mer avanserade bildspel kan jag rekommendera ProShow Gold som klarar det mesta men det kostar oxo en slant att ladda ner.
Lycka till!
Stefan Persson
 
Jag har köpt Gold Show Pro 2.6 som kostar ca kr 560,- och som jag har laddat ned från nätet.
Kanonprogram! Bilderna på TV blir mycket fina.
Men man måste bestämma sig före bränningen.
Man bränner antingen för PC eller för TV:n.
 
Tänk på viken upplösning du har på dina bilder det finn ju ingen anledning att ha dom i högre upplösning än din spelare/tv klarar av då blir det bara segt att bläddra mellan dom.
 
Jag har laddar ner det programmet,men det klarar tydligen inte mer än 100 bilder...jag har 160 som ska in på samma!?
 
det vanliga windows moviemaker

Jag brukar göra bildvisningarna i det vanliga windows moviemaker, där kan man lägga på tal musik eller text, hur man vill !
funkar alldeles utmärkt, sen bränner jag det i t.ex. NERO eller nåt ! Där kan bestämma om man vill ha det på en CD eller en DVD !(bägge går att se i DVD spelaren)
I moviemaker kan man ju destutom blanda stillbild och video hur man vill, mycket enkelt program att köra, resultatet blir väldigt snyggt.
 
Re: det vanliga windows moviemaker

Libbis skrev:
Jag brukar göra bildvisningarna i det vanliga windows moviemaker, där kan man lägga på tal musik eller text, hur man vill !
funkar alldeles utmärkt, sen bränner jag det i t.ex. NERO eller nåt ! Där kan bestämma om man vill ha det på en CD eller en DVD !(bägge går att se i DVD spelaren)
I moviemaker kan man ju destutom blanda stillbild och video hur man vill, mycket enkelt program att köra, resultatet blir väldigt snyggt.
Jag håller med, Windows Moviemaker är ett underskattat program. De flesta har det utan att veta om det. (Finns i Win XP).
 
Tack för svaret,jag ska försöka med den varianten.Jag har inte lyckats än.
Trodde att DVD spelaren skulle klara jpg filer för att kunna spela dem på DVD:n.
 
Dom flesta DVD spelare torde nog klara jpeg filer.
I alla fall dom jag har haft (tre st vid det här laget)

I moviemaker kan man göra snygga övergångar, man importerar in bildfilerna i moviemaker, o lägger dom så dom "överlappar" varandra lite grand, då kan man "klickdra" längden på dom, så att dom liksom glider in i varandra.
Sen kan man lägga på ljud, berättarröst eller musik, om man har ett annat ljudprogram som man kan mixa ljud i så kan man ju mixa ljud, tal o musik, och sen lägga in det i moviemaker tillsammans med filmen/bildpelet!
Som sagt ett mycket enkelt och snyggt program.
 
Hej!
Visst går det att göra bildspel i MovieMaker men programmet har sina begränsningar.
Jag föredrar ProShow.
Några exempel på bildspel som jag har gjort finns här:
http://www.photodex.com/sharing/viewalbum.html?alb=0&fl=2508480&bm=45917
För att kunna titta på bildspelen måste man ladda hem och installera Phodex Presenter från Photodex.
http://www.photodex.com/downloads/go_presenter.html
För att se bildspelen i fullskärmsläge är det bara högerklicka och välja Full screen.

Christer
 
Fungerar ProShow Gold på en vanlig dvdspelare (med tanke på att man måste installera ett tilläg för att kunna se bildspelet på datorn)?
 
Hej!
Man kan bränna bildspelet på en DVD och sen visa det på TV:n och då behövs inget annat program för uppspelning. Det är bara när bildspelet ska visas på webben som Photodex Presenter behövs.
Programmet finns för gratis nedladdning på Photodex.com. Har man installerat Proshow så installeras Presenter samtidigt.

Christer
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.