Annons

Bilder på akvariefiskar

Produkter
(logga in för att koppla)
Platax scalaris XL med gosegrisen GoldenNugget (L18) i bakgrunden
 

Bilagor

  • dsc_3003.jpg
    dsc_3003.jpg
    13.4 KB · Visningar: 1,032
Nimbochromis Livingstonii. Lägger sig på botten och spelar död för att locka till sig små oförsiktiga ciklidyngel.
 

Bilagor

  • gj7y1086_400.jpg
    gj7y1086_400.jpg
    48.5 KB · Visningar: 1,022
Arleklint skrev:
Coolt Adam! är det till att bli akvariefotograf? :)

Hehe, har haft akvarie(r) i över 10 år. Men först nu har man ju fått intresse av att göra bilder där också :)

Här kommer en bild till på våra vattengrisar. (pakistanbotia) som gärna vill visa magen :)
 

Bilagor

  • dsc_3311.jpg
    dsc_3311.jpg
    15 KB · Visningar: 1,015
sorry, ska snart sluta bomba bilder på min gullegris.

Botian är inte rädd om livet ;)
 

Bilagor

  • dsc_3325-1.jpg
    dsc_3325-1.jpg
    39.2 KB · Visningar: 1,580
madsen1 skrev:
Hehe, har haft akvarie(r) i över 10 år. Men först nu har man ju fått intresse av att göra bilder där också :)

Här kommer en bild till på våra vattengrisar. (pakistanbotia) som gärna vill visa magen :)

Den är snarare en Botia dario(vetenskapligt och svenskt populärnamn)

Men visst är de roliga :)
 
Fredrik: haha, du har rätt. La upp fel bild. Men bilden längst upp på denna sida har du en av mina packisar
 
madsen1 skrev:
Nepp, det är en Botia lohachata.

Sonya? Du har väl Botia lohachata också?
Ha! ha! Jag kan inte hjälpa er. Jag har haft tre pakistanbotior. Har alltid trott att det var det i alla fall. Men nu när jag och Janne satt och googlade på de olika Botiorna blir jag lite tveksam till vad det egentligen var jag hade ;)
Pakistanbotian är i alla fall väldigt variabel i färgen. Såg att den blir 11 cm och B.darion lite drygt 15 cm, om det är till någon hjälp.
 
ok, lovar. .detta är sista bilden .. (på ett tag) på min sötnows för att visa storleken
 

Bilagor

  • dsc_3337.jpg
    dsc_3337.jpg
    22.4 KB · Visningar: 1,415
madsen1 skrev:
Fredrik: haha, du har rätt. La upp fel bild. Men bilden längst upp på denna sida har du en av mina packisar

Ser ut som han har lite problem att ta algtabletten för malen ;)


Ancistrus dolichopterus longfin albino:
 

Bilagor

  • anc long guld.jpg
    anc long guld.jpg
    50.1 KB · Visningar: 2,517
F.G. skrev:
Ser ut som han har lite problem att ta algtabletten för malen ;)


Ancistrus dolichopterus longfin albino:
Var i helskotta har du hittat den här??? Jag har aldrig sett något liknande. Hade inte en susning om att det "avlades" på långfenade ancistrusar. Du får gärna lägga upp en bild där man ser hela profilen.
 
Jag är en värdelös akvariefotograf... :)


Lite historia om malen: Jag var bland de första som köpte långfenade ancistrusar när de kom ut på marknaden. Långfenade Ancsitrus dolichopterus är en helt vanlig Ancistrus som har ett fel på genen som kontrollerar längden på fenorna, dom är alltså inte vildfångade och har inget L-nr. Igentligen är jag inte intresserade av sönderavlade fiskar, ballongmolly och Slöjstjärtar etc men. Efter att ha avlat mina långfenade i några generationer(ej inavel) så blev 6 st i en kull albino, 2 longfenade och 4 vanliga fenor(alla yngel av longfenade föräldrar blir inte longfenade). En överlevde och det visade sig vara en hona som nu är rund och fin och lever ihop med en vanlig albino hane. Jag väntar på resultatet av deras kärlek snart hoppas jag.

Ancistrusar som jag och min sambo odlar:
Ancistrus dolichopterus
Ancistrus dolichopterus albino
Ancistrus dolichopterus longfin
Ancistrus dolichopterus longfin albino(försöker)
Ancistrus white seam L-59
Ancistrus claro LDA-33
 
F.G. skrev:
Jag är en värdelös akvariefotograf... :)


Lite historia om malen: Jag var bland de första som köpte långfenade ancistrusar när de kom ut på marknaden. Långfenade Ancsitrus dolichopterus är en helt vanlig Ancistrus som har ett fel på genen som kontrollerar längden på fenorna, dom är alltså inte vildfångade och har inget L-nr. Igentligen är jag inte intresserade av sönderavlade fiskar, ballongmolly och Slöjstjärtar etc men. Efter att ha avlat mina långfenade i några generationer(ej inavel) så blev 6 st i en kull albino, 2 longfenade och 4 vanliga fenor(alla yngel av longfenade föräldrar blir inte longfenade). En överlevde och det visade sig vara en hona som nu är rund och fin och lever ihop med en vanlig albino hane. Jag väntar på resultatet av deras kärlek snart hoppas jag.

Ancistrusar som jag och min sambo odlar:
Ancistrus dolichopterus
Ancistrus dolichopterus albino
Ancistrus dolichopterus longfin
Ancistrus dolichopterus longfin albino(försöker)
Ancistrus white seam L-59
Ancistrus claro LDA-33
Jag är inte heller så intresserad att ha för sönderavlade fiskar i mina kar, men den där ancistrusen ser ju för spejsad ut.
Så du skaffade bruna långfenor först och har själv fått fram albinovariant av dom. Imponerande :)
När skaffade du dom första?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.