Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder på akvariefiskar

Produkter
(logga in för att koppla)
kimchi skrev:
Jag är inte heller så intresserad att ha för sönderavlade fiskar i mina kar, men den där ancistrusen ser ju för spejsad ut.
Så du skaffade bruna långfenor först och har själv fått fram albinovariant av dom. Imponerande :)
När skaffade du dom första?

Kollade mina avelsregister och jag har inte noterat inköps datum, var inte så nogran då. Kanske för en sådär 5-6 år sedan(?). Vi har haft 100-tals ancistruskullar och det har hänt att även vanliga Ancistrus fått albino yngel, aldrig en hel kull utan bara några få. Den albino longfenade förärades ett eget 220 liters att växa upp i med endast en Äppelsnäcka som indikator för nitrit.
 
Nykläckta yngel av grön bågfensciklid, som fortfarande har gulesäcken kvar.
 

Bilagor

  • gulesäckar.jpg
    gulesäckar.jpg
    44.4 KB · Visningar: 1,770
Fjärilshuset har ett bassängliknande akvarium. :)
 

Bilagor

  • akvariefisk4.jpg
    akvariefisk4.jpg
    54.7 KB · Visningar: 1,563
En fisk på en marknad i Thailand, vet dock inte vad den heter. /Magnus
 

Bilagor

  • fisk_mg_5252.jpg
    fisk_mg_5252.jpg
    17.1 KB · Visningar: 1,369
Verkar vara många fotografer som också är akvarister! Kul tråd, man blir inspirerad att både fota och pyssla med akvarierna :)

Här är en utfärgad praktbarb från det ena av mina två akvarier.

/Matti

viewpic.htm
 
Senast ändrad:
matti skrev:
Verkar vara många fotografer som också är akvarister! Kul tråd, man blir inspirerad att både fota och pyssla med akvarierna :)

Här är en utfärgad praktbarb från det ena av mina två akvarier.

/Matti

viewpic.htm

Går inte att se "Detta album är ej publicerat" som svar
 
Vad kul med en akvarietråd, många fina bilder och fiskar var det att titta på. Här en bild på en hungrig yngling. Melanochromis cyaneorhabdos
 

Bilagor

  • maingano.jpg
    maingano.jpg
    31.9 KB · Visningar: 1,749
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.