Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bilder på akvariefiskar
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
F.G.
Aktiv medlem
gizmo skrev:
Nu var det ju ingen bedömning av bildens kvalité jag frågade efter....
Och inte heller varför fiskarna dör. Utan "är det ett normalt beteende att fiskarna äter upp varandra". Finns det möjligen någon annan akvarieintresserad person som kan svara mig?
En död fisk är en utmärkt näringskälla för akvariefiskar(om de inte skulle bära med sig smitta) och beteendet är helt normalt. Som Sonja säger så bör man plocka upp döda fiskar då de lätt förgiftar vattnet med förutnelsebakterier och nitrit etc. Sen är det också som Sonja säger inte bra att fiskar dör med jämna mellanrum, det är tecken på att något är fel på vattnet. Oftast beror det på bristande rengöring, slamsug alltid gruset ca var 3'e vecka för där samlas en massa avföring som kommer förgifta vattnet.
Nu är ju detta inget akvarieforum så forumvärdarna får gärna rensa denna tråd på textinlägg.
Ing-Marie, jag rekomendarar http://www.djurportalen.nu/ där finns mycket nyttigt om akvarier och den är vad jag förstår helt ideell till skildnad från zoopet
tomasandersson
Aktiv medlem
F.G.
Aktiv medlem
Näst roligaste fisken jag har haft. Slamkrypare under ett rymningsförsök i samband med rengöring. Lika snabb som en groda på land. Kul fisk, om man satt och gungade från sidan till sidan så reste en stor hane ryggfenan uppretat och hoppade rakt fram in i glaset mot mig men en jädra fart. Bilden tagen med videokamera, långt innan jag blev fotointresserad.
Roligaste fisken var Fyrögonfisk, mycket intelligent fisk, har vidofilm på en hona som hjälper en annan hona förlösa ett yngel som fastnade vid födseln genom att slå med stjärten på ynglet tills det kom loss.
Roligaste fisken var Fyrögonfisk, mycket intelligent fisk, har vidofilm på en hona som hjälper en annan hona förlösa ett yngel som fastnade vid födseln genom att slå med stjärten på ynglet tills det kom loss.
Bilagor
Janne H
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Malawiciklid av okänd art
Tror det är en (Melanochromis) Johanni??
/JH
Jasper
Aktiv medlem
Nån som kan tala om vad den här firren heter?
Bilden är tagen på Universeum i Göteborg och en större bild finns här:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/603408.htm?set=lp
Bilden är tagen på Universeum i Göteborg och en större bild finns här:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/603408.htm?set=lp
Bilagor
madsen1
Aktiv medlem
Ralph L skrev:
Jag är ingen diskusexpert så fråga mig inte vilken / vilka arter det är...
Ser ut som Marlboro red
Arleklint
Aktiv medlem
Grön bågfensciklid (hona) med ett av sina yngel.
Efter att rommen kläckts och ynglen levt på sina gulesäckar gav de sig här ut på sin första simtur under mammas stenhårda bevakning.
Jag försöjer med artemia och micromask efter bästa förmåga.
Det känns som att ynglet frågar mamma...
"Är det ok att simma här"?
Efter att rommen kläckts och ynglen levt på sina gulesäckar gav de sig här ut på sin första simtur under mammas stenhårda bevakning.
Jag försöjer med artemia och micromask efter bästa förmåga.
Det känns som att ynglet frågar mamma...
"Är det ok att simma här"?
Bilagor