Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder borta på Konica Minolta Z10

Produkter
(logga in för att koppla)

Chastra

Ny medlem
Jag hade fullt med bilder i min kamera, men efter att jag lånat ut kameran så står det "no images" men jag kan ändå bara ta två kort. Jättekonstigt. Och det brukar aldrig stå "no images" i vanliga fall när det inte är några bilder på kameran.

Chastra skrev:
Jag hade fullt med bilder i min kamera, men efter att jag lånat ut kameran så står det "no images" men jag kan ändå bara ta två kort. Jättekonstigt. Och det brukar aldrig stå "no images" i vanliga fall när det inte är några bilder på kameran.

Ingen panik!

Prova ladda ner någon av "PC Inspector Smart Recovery" eller "Zero Assumption Digital Image Recovery"

från denna sida:
http://www.snapfiles.com/freeware/system/fwdatarecovery.html

hur?

jag är inte så teknisk av mig, så du får nog förklara mer ingående för mig. Hur kan de programen hjälpa mig?

Re: hur?

Chastra skrev:
jag är inte så teknisk av mig, så du får nog förklara mer ingående för mig. Hur kan de programen hjälpa mig?

Jo, du laddar ner och installerar något av dom.

Sedan stoppar du i minneskortet i en minneskortsläsare eller så kopplar du kameran till datan som du brukar när du skall tömma den.

Starta programmet och peka ut den "disk" som minneskortet motsvarar, sen kan antagligen programmet leta igenom den och rädda några bilder. De räddade bilderna kopieras nånstans på hårddisken, antagligen kan du välja vars.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar