Annons

Bildbyråer

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Hej,

Jag är på jakt efter en lämplig bildbyrå dit jag på sikt skulle kunna ansöka om att få leverera mina naturbilder.

Den byrå som jag tänker på är Skandinaviska Bildarkivet. Har ni vetskap om andra byråer som kan vara värda att titta närmare på.

Tacksam för alla tips och råd.

Jo, den hade jag faktiskt missat. Sorry David ;)

Här har man ju en del att botanisera i.
En hel del inriktat på naturfoto :)

...nu gäller det bara att jobba på så man platsar ;)

Tack!

Självklart kan jag berätta, jag har ännu inga större förhoppningar om att bli antagen, men en "testansökan" vore ju spännande.

Har varit i kontakt med några bildbyråer för att skaffa mig lite information.

Några av dem efterfrågar "lågupplösta" bilder för ett första påseende.

Kan man tolka detta som bilder i 72dpi - såsom webpublicerade bilder? Någon som har en uppfattning?

arleklint skrev:
Har varit i kontakt med några bildbyråer för att skaffa mig lite information.

Några av dem efterfrågar "lågupplösta" bilder för ett första påseende.

Kan man tolka detta som bilder i 72dpi - såsom webpublicerade bilder? Någon som har en uppfattning?

Dem bildbyråerna jag pratat med ville att jag antingen skulle maila lågupplösta bilder i jpeg format för skärmvisning, vanliga previewbilder.. 1024x768. Chansen att bli antagen tror jag ökar om du besöker dem. Isf tycker jag att du kan bränna ihop en liten portfoilo, kanske som en liten slideshow inklusive dina kontaktuppgifter på CD-ROM som de senare får behålla så de har dig i åtanke.

En CD verkar rimlig, något sådant hade jag nog tänkt mig. Det är ju också mer hanterbart än stora mail. Vissa vill ju har rätt många bilder :)

Tack MrX

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar