Annons

Bildbehandlingsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

hippiegirl

Ny medlem
Hej!
Jag är en riktig amatör inom foto. Men någonstans ska man ju börja!

Jag har en allmän fråga vad det gäller program för att nu ta hand om alla foto som jag plåtat.
För mig är det viktigast med ett bra nybörjarprogram där jag kan få en bra struktur på alla mina fotografier. Det ska vara enkelt att bläddra mellan fotona och det ska gå fort. Jag behöver gå igenom alla foto och radera sådant som ska bort. Lägga upp bilderna i olika "album"/"mappar". Helt enkelt få ordning.
I andra hand kommer nog faktiskt redigeringsfunktioner.

Är det någon som har något bra tips på program och kanske även hur jag ska göra så är jag oerhört tacksam!
/C

Hej!

Jag har en allmän fråga vad det gäller program för att nu ta hand om alla foto som jag plåtat.
För mig är det viktigast med ett bra nybörjarprogram där jag kan få en bra struktur på alla mina fotografier. Det ska vara enkelt att bläddra mellan fotona och det ska gå fort. Jag behöver gå igenom alla foto och radera sådant som ska bort. Lägga upp bilderna i olika "album"/"mappar". Helt enkelt få ordning.

Är det någon som har något bra tips på program och kanske även hur jag ska göra så är jag oerhört tacksam!
/C

Om filhanteraren i windows inte räcker för struktureringen kan jag rekommendera Lightroom, som även om det används också av proffs passar nybörjaren. Programmet har få begränsningar om man bortser från kreativ redigering. Om du råkar vara studerande går det att få till förmånligt pris. Det finns förmodligen andra enklare program som jag inte kan uttala mig om.
/också amatör

Kan också rekommendera Lightroom. Men skulle det programmet kännas för dyrt/avancerat/jobbigt finns även Photoshop Elements. Båda dessa program går att ladda hem i 30-dagars testversion från Adobe så varför inte göra det och jämföra? Instruktionsvideos finns det gott om på nätet...

/Per