ANNONS
Annons

Bild på nya Sony F828

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm. Om detta inte är en fejk så kanske man ska lugna ned sig lite & släppa Minolta A1 ett tag.

Önskar bara att Sony släppte efter & gjorde den CF-kompatibel också, man kan ju alltid drömma...

Vem har råd att köpa Memorystick till en 8 MP-kamera???

Larsa

Hmmm...ser ganska mycket ut som en prototyp tycker jag nog. Ingen elegant Sony-finish precis, men det är svårt att säga om en så ynklig bild.

personligen tycker jag att sonyn ligger bättre till än A1:an! 828:an har ju alla funktioner som folk saknat;

¤ CF-kompabilitet
¤ Vidvinkel
¤ RAW

plus mer som jag missat nu i farten..

jag har länge gått o förberett mig på att köpa 717:an vilket jag nog också gör.. eftersom jag inte är beredd att vänta till november och sen dessutom ge ca 4000kr mer..

men den är en god kandidat för en uppgradering senare ;)

Kan man använda canons eller nikons externa blixtar på denna?
Den verkar ju riktigt intressant, ska bli spännande o se testbilder.

Kim10D skrev:
Egenskaper som A1 oxå har.. + IS
det är bara det att sony har haft mycket bättre optik, fast nackdelarna har stoppat många från att köpa den istället för minoltas 7-serie. Nu kan man få dessa fördelar, plus mycket bättre optik

yaz skrev:
det är bara det att sony har haft mycket bättre optik, fast nackdelarna har stoppat många från att köpa den istället för minoltas 7-serie. Nu kan man få dessa fördelar, plus mycket bättre optik

Jasså? på vilket sätt skulle den vara mycket bättre? Dimagens optik är exellent.

Minoltans optik är exellent, men med en ljuskänslighet på 2,0-2,8 står ju Sonys Carl Zeiss optik rätt bra i konkurrensen (det kan man verkligen kalla för grädde på moset)

Visst är det så! Minoltaobjektivet är utan tvekan väldigt bra.
Det är väl andra faktorer som kanske måste vägas in i bedömningen när man jämför dom två kameramodellerna.
Talandes för Minolta A1 är bättre närgräns vid macrofotografering samt givetvis antiskaksystemet och den lägre vikten.
Sonys kamera kanske vinner på något bättre optik och förstås bildupplösningen och kanske lite bättre strömförbrukning genom att zoomen är mekanisk.
Kampen lär dock bli hård!
Personligen känns Minoltan bättre

Zoomen är mekanisk på Minoltan oxå, trevlig grej är att vertikalgrepp går att få till Minoltan.

Jovisst, men som jag förstått det hela fungerar Sonys zoomning som dom analoga kamerorna, d.v.s det drar ingen energi. Vid zoomning med Minoltan hör man hur kameran får arbeta och vad jag förstått sugit batterikraft ur kameran
(fråga mig dock inte hur och varför)

Nä..det kan inte stämma (låter inget på min 7i)..därimot när man fokuserar manuellt så drar den ström (elektronisk styrd fokus) och det låter (mycket svagt).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar