Annons

Bildöverföring utan Dator

Produkter
(logga in för att koppla)

DavidJ

Medlem
Hej!

Jag har en fråga jag har funderat på ett tag nu, jag har frågat runt i min bekantskapskrets och försökte söka på nätet efter svaret, men utan resultat.

Frågan är:

Finns det något sätt att kunna överföra bilder ifrån ett minneskort till ett usbminne Utan att ha en dator som mellanhand?
 
Tror inte det.

Nja. Men det finns ju andra lösningar. T.ex "USB-minnesmojänger" där man kopplar in minneskortet i ena ändan och i den andra sitter en USB-kontakt. Men detta kanske inte hjälper i ditt fall? Frågan är vad du vill komma åt för funktion?
 
Jag kanske måste göra mig mer tydlig.

Jag vill kunna föra över bilder ifrån minneskort till usbminne.


Vad är det för usbminnesgrejj du menar?
 
Det finns en grej med 2 usb-portar, i den ena sätter man t.ex. kortläsare med minneskort och i den andra ett minneskort eller usb-hårddisk.
 
FDinns många lösningar

Finns en uppsjö av lösningar för anslutning av minneskort till usb-port. Det finns t.o.m. usb-minnen där man monterar sitt kort inne i själva usb-minnet. Sök på kortläsare och usb-adaptrar. Eller ring till någon av fotofirmorna och säg vad du söker så har de säkert det! Vill du bara kunna ansluta minneskortet till valfri dator direkt så har du garanterat flera hundra olika mackapärer att välja på. Fast du har inte sagt vad du vill kunna göra? Att bara lagra dina filer på ett USB minne är väl inte slutmålet, eller?

PS Vill du ha möjlighet att överföra dina bilder till kompisens USB-minne så vet jag inte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.