na carlsson (ariadne) skrev:[/i]
jag tycker inte det är rimligt, iochmed att det inte handlar om att betygsätta eventuell korrekthet i kommentaren. sen om det slinker igenom någon kommentar som innehåller rent felaktiga påståenden (vilket jag tror är högst ovanligt) i de fall man KAN tala om rätt och fel så får det väl vara så tycker jag.
det känns för mig mera rimligt än att man ska ha en viss kunskap för att kunna ge feedback på kommentarer här på fotosidan.
Det jag tänker är att det hela kan få motsatt effekt, man vågar inte ge kommentarer, framförallt om man är ny på sajten, för att man ska bli bedömd. och att det känns som att det kan bli plottrigt, mkt funktioner, mkt kryssrutor och grejor.
Samtidigt så kan det väl vara trevligt med lite feedback på kommentarerna. Sen om detta förslag är det bästa vet jag icke [/QUOTE]
Nu hänger jag inte med...
Magnus idé går ju ut på att det skall bli fler och mer genomtänkta kommentarer med ett poängsystem. Men hur skall en kommentar bli mera genomtänkta om det inte är rimligt att Den som skall bedömma om en kommentar med konstruktiv kritik är bra, dålig, eller neutral, har kunskap att avgöra detta. Då blir det väl bara ändå mer ryggdunk på FS.