cocuyo
Avslutat medlemskap
Då menar du att det är helt okej att ta en bild, sen när fakturan kommer, är det bara att skylla på annat typ att det skulle vara bluff. Skrämmande!
Du gör mig uppriktigt förbannad när du kommer med en sån här lögn L-A. Ta tillbaka ditt lögnaktiga påstående och gör inte om det!
Jag har aldrig på minsta vis antytt att det skulle vara okej att bara ta en bild. Men jag hävdar bestämt att man inte ska ta betalt för vad som påstås inte vara till salu, och jag hävdar bestämt att man måste se till att ha uppdrag från upphovsmannen innan man kräver in pengar av tredje person via faktura för intrång i upphovsrätten. Jag hävdar också bestämt att det är ett olämpligt förfaringssätt i andra fall än när det rör sig om rena expeditionsärenden, som till exempel när en tidning har tagit en bild utan att fråga. Och priset ska vara rimligt. De få avgjorda fallen visar att så inte alltid är fallet.
Dessutom, när ett belopp är tvistigt, bör den som begär det ställa sig öppen för förhandling och inte hota med rättssak gentemot den som med mindre vetskap då tror att det kommer att bli värre än att betala. Hela det förfarandet är etiskt mycket tvivelaktigt.