Verk-man
Avslutat medlemskap
Det är inte en bevisfråga. Domen konstaterar ju att han inte lidit någon förlust och att han inte heller blivit kränkt.
Phuu, att du orkar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte en bevisfråga. Domen konstaterar ju att han inte lidit någon förlust och att han inte heller blivit kränkt.
Samtidigt ska det ju "kosta" att göra fel. Varför köpa bilden från början om man bara behöver betala bildens värde när man blir påkommen?
Köpa bilden ärligt: 500 Kr. Betala för att man dragit en rövare och "lånat" från Google 10.000. Vad är problemet? Gör rätt för sig från början och gnäll inte när du blir ertappad med fingrarna i syltburken!
Jag chansar rätt friskt när det gäller att betala för parkering. "Ska ju bara...", osv. Inte fan gnäller jag de gånger jag får böter. Jag har ju gjort ett medvetet val!
Ta ansvar för era handlingar.
Samtidigt ska det ju "kosta" att göra fel. Varför köpa bilden från början om man bara behöver betala bildens värde när man blir påkommen?
Köpa bilden ärligt: 500 Kr. Betala för att man dragit en rövare och "lånat" från Google 10.000. Vad är problemet? Gör rätt för sig från början och gnäll inte när du blir ertappad med fingrarna i syltburken!
Jag chansar rätt friskt när det gäller att betala för parkering. "Ska ju bara...", osv. Inte fan gnäller jag de gånger jag får böter. Jag har ju gjort ett medvetet val!
Ta ansvar för era handlingar.
Smartast är väl att köpa bilden i rätt storlek. Att ha den på en webbsida är ju perfekt med RF. Här är en kattbild i 347 × 346 px: http://www.istockphoto.com/stock-photo-16006318-cute-house-cat.php?st=eacf5c5. Den kostar 2 krediter dvs ca 1,62USD = 10 kr.
Att lära bildköpare att köpa från rätt ställe och till rätt pris är väl det allra bästa.
Jag håller med dig om att detta är den enda rätta vägen. Tyvärr finns det inte beställningsbilder att köpa för så låga summor, så vitt jag vet.
Bildbyråer brukar ta mer. Och det är det som blir det största problemet, eftersom dessa priser kan ingå i en "rättslig" värdering.
nu var ju inte saken att höra hur många som tyckte synd om mig eller inte.
handlar om sakfrågan hurivida sån här arbetsmetodik är rättfärdigat eller inte.
handlar om sakfrågan hurivida sånt här är rättfärdigat eller inte.
handlar om sakfrågan hurivida sån här arbetsmetodik är rättfärdigat eller inte.
Jo, och jag är kanske lite väl kallhamrad och cynisk, men jag tycker nog att det är det. Om folk inte tar bilder från nätet så kan inte dessa "bovar" skicka kravbrev.
Dessutom var det ju du som tog upp att musikbranschen ändrats och man nu kan köpa billig musik. Fotobranschen har OCKSÅ ändrats och du kan köpa billiga stockfoton mm. Något som många heligt skiter i och hellre tar då risken för upptäckt fortf är skrämmande låg.
Men när skiten träffar fläkten är det enkelt att morra och tycka världen är orättvis.
Det är den.
Smartast är väl att köpa bilden i rätt storlek. Att ha den på en webbsida är ju perfekt med RF. Här är en kattbild i 347 × 346 px: http://www.istockphoto.com/stock-photo-16006318-cute-house-cat.php?st=eacf5c5. Den kostar 2 krediter dvs ca 1,62USD = 10 kr.
Att lära bildköpare att köpa från rätt ställe och till rätt pris är väl det allra bästa.
Inte alls. Samma firma har alldeles utmärkta bilder på margaykatter till samma pris, alltså ungefär 10 kr.Och då blir det som på bilden, fel katt. Mjau - ska man däremot ha rätt katt, kan det bli dyrare...
Lysande Elmfeldt! Då är frågan om eventuellt värde på TS tjyvade bild besvarad
...
Icke! Inte så som vi fått det beskrivet i tråden åtminstone. Hoppas det blir en rättegång där vi kan ta del av motpartens åsikter också så småningom. Det kan vara värt 1200 spänn. Därefter har "BO" förlorat sina tänder inför framtiden. Bra att jaga upphovsrättsbrottslingar, javisst, men det ska vara med rim och reson. Det "BO" förlorar på den här affären får han se som lärpengar.
Jag tror du har helt fel. Det är nog en marginell grupp människor som anser att Bildombudsmannen "förlorat sina tänder".
Och givetvis kan en partsinlaga inte gärna göra annat än att beskriva saker till sin fördel. Särskilt inte när tråden startats av den part i målet som anser sig utsatt för ett orimligt krav.