Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Besviken på era svar!

Produkter
(logga in för att koppla)
Hoppsan :eek:)

Med risk för att låta gnällig även jag, vilket jag aboslut inte vill ;o) Vet att det blir rörigt när man "renoverar" nämligen..

Men, jag skulle ljuga om jag sa att jag hänger med i utveckligen av dessa pooler ;o)
Jaaa, jag har verkligen nu suttit å läst å läst, men fan jag fattar inte, men förhoppningsvis så blir det till det bättre å man lär sig väl :eek:)

Anita, det är alltid trist när man inte riktigt hänger med, men om jag lär mig så kan jag förklara för dig sedan om du kanske vill det? ´
 
Arleklint skrev:
De egna albumen funkar då bara som "bas" för bilderna, och som album att titta på.
Jag tycker det verkar som en bra idé att ha sitt album som en egen bas och sedan kan man lägga in den på lite olika ställen för att använda den i lite olika syften.
TEX. om jag har en bild, där jag är nöjd med motivet och komposition, men gärna vill ha kritik och förslag på ljussättning, färgnivåer, eller annan teknik. Då passar det utmärkt att lägga till bilden i en sådan pool och sedan får folk komentera just det. Då slipper man alla kommentarer som "Schyst bild med bra komposition!". Då kanske man kan få konstruktiv kritik på bilder som man egentligen redan vet att man tycker är bra.
 
freolo skrev:
Om jag har en bild, där jag är nöjd med motivet och komposition, men gärna vill ha kritik och förslag på ljussättning, färgnivåer, eller annan teknik. Då passar det utmärkt att lägga till bilden i en sådan pool och sedan får folk komentera just det...

Och dom som är intresserade av att kommentera och diskutera kring ljussättning kan gå in i den specifika poolen och få sitt intresse tillgodosett :) Han/hon vet var bilder som intresserar honom finns och slipper leta runt.
 
Re: Medhåll

E.Vilde skrev:
Håller fullkomligt med dig Anita!!! Det skall du veta. Jag känner en viss förvirring på hela fotosidan och tycker mig uppleva en mindre aktivitet på medlemmars kommentarer. Skulle själv skicka upp en bild igår men fick inte rätt på det där med pooler etc.
Kom gärna med lite konstruktiv kritik; i vilket läge blir det så förvirrande?

När man laddat upp en bild möts man av en röd ruta som förklarar lite om kritikändringen. Man klickar Lägg i pool, man väljer en (vanligen den första), trycker vidare, fyller ev i vad man specifikt vill ha kritik på och så är det klart. Hur kan det förenklas/förtydligas?

Aktiviteten har inte gått ner om jag kikar på antalet nya kommentarer per dag.
 
clindh skrev:
Pooler är inget vi hittat på i vår kammare bara för att förvirra er. Idéen med pooler har växt fram efter att ha läst hundratals inlägg och brev med synpunkter ...

Första gången jag läste om poolerna kändes det som att jag måste skaffa mig en annan "modell" för hur jag ska se mina bilder här. Efter att ha ägnat en lite stund åt att titta vad det är tycker jag detta är mycket bra och jag tror det kan öka mitt utbyte av fotosidan.

Jag tycker spontant det verkar bättre att kunna visa bilden i ett sammanhang och på så sätt få ett fokus för synpunkterna. Förhoppningsvis kan det ge fler genomtänkta kommentarer och i bästa fall färre ogenomtänkta i och med att den som kommenterar i de flesta fall är medveten om att bilden visas i ett givet sammanhang.

För den som vill ha det som förut är det ju bara att lägga bilden i "Bildkritik" och låta den ligga där. Den som vill ha synpunkter på bilden kopplade till ett sammanhang väljer att visa bilden i en lämplig pool - ser inte att det kan vara så problematiskt....??
 
Jag skrev hur och vad jag kände Christel.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag ska inte skriva något mer här på forumet och reta upp dej.

Men kom för sjutton inte och tala om låg nivå när du skriver som du gör.

För att citera dina egna ord:

nu tycker jag det blev lite låg nivå, men å andra sidan har jag oxå skrivit lite låga inlägg när jag är trött och grinig.
kanske ska du försöka lägga det här åt sidan, ta en varm kopp choklad och lite scones och titta på nån film? mysigaste jag vet. *tipsa*

Har förstått att du är en av fotosidans stora fotografer och det är väl bättre att du är nöjd än en glad amatör som jag och de stackare som nu tappat lusten att vara kvar här. För det finns faktiskt de som inte förstår denna nya ändring.

Ursäkta som sagt att man skrev, var bara att jag anser att det är bättre att säga till nu om vad jag känner så har de som jobbar med fotosidan möjlighet att få olika sorters meningar och tyckande.
Mvh Anita
 
Jag tycker det är jättebra om så många som möjligt skriver vad dom tycker om ändringar på fs. All utveckling av sidan behöver ju inte vara bra, och då är det bra att Christer och David får höra allas våra olika synpunkter så att dom kan fixa nått som dom flesta gillar. Det tycker jag dom lyckats väldigt bra med hitills.

Naturligtvis är det bästa att konkret kunna föreslå hur man vill det skall fungera, men det är inte alltid man vet de. Man kanske bara vet att något inte är bra. Då är det bra att man säger det tycker jag.

Att vi alla sedan uttrycker oss på olika sätt är bara att acceptera.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.