** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bestulen på upphovsrätten!

Produkter
(logga in för att koppla)
potion skrev:
Han sa så här; "Men jag trodde att du gjorde det här för att det var kul"

Vilken - ursäkta - djävla idiot!

Om du målat en tavla.., tycker han sig äga rätt till kopior av den bara för att du är anställd i företaget...

Vissa snickrar hela hus på fritiden "bara på kul"..

Tror karln att man blir livegen bara för att man ingår en anställning?

Tipsa (anonymt) någon god vän till "chäferns husse" om denna tråd...

Upphovsrätten är din "for life", man kan inte ens sälja den, det enda du kan sälja/ge bort är det som upphovsrättens exklisiva rättigheter handlar om, dvs. sälja/ge bort/tillåta exemplarframställning/publicering, men upphovsrätten är fortfarande din för resten av ditt liv (mer än så tom. men det har ju du ingen glädje av efter din bortgång).

Senast ändrad:
steelneck skrev:
Vilken - ursäkta - djävla idiot!

..............

men upphovsrätten är fortfarande din för resten av ditt liv (mer än så tom. men det har ju du ingen glädje av efter din bortgång).

Johodå! Om någon skulle få för sig att stjäla mina bilder efter min död så ska jag spöka vettet ur dem! *asg* =P

En liten uppdatering;
Nu pratar han inte med mig ens en gång! Han ringer till andra på företaget, som i sin tur får vidarebefodra hans order till mig.. *ler*
Ja ja.. tänk att jag som är "så liten" kan vara ett så stort hot.. =/
Nu har han iaf låtit någon annan ta en bild som han ska ha med i tidningen, så nåt gick tydligen in.

// Linda - mer fascinerad av mänskligt beteende än någonsin.. *skrattar*

Härligt att höra att du pratade skiten ur Token! Hoppas bara inte att det ställer till problem i framtiden!
Lycka till!
/tj

Fantastiskt moget beteende av honom..
...direkt ned i sandlådan.. =)

Jadu, det är inte så kul egentligen, men bra att du verkar ha fått vederbörande att förstå.

Lycka till vid nästa löneförhandling.. =)

Johan Okker skrev:
Fantastiskt moget beteende av honom..
...direkt ned i sandlådan.. =)

Jadu, det är inte så kul egentligen, men bra att du verkar ha fått vederbörande att förstå.

Lycka till vid nästa löneförhandling.. =)

Precis... sandlådesandskastning på hög nivå.. Iofs rätt skönt på ett sätt att jag fått fram mitt budskap, men vi måste ju kunna arbeta ihop! Och att gå såna omvägar för att ge mig "order" verkar ju lite onödigt..

Nästa löneförhandling??! Då är jag internationellt erkänd sportfotograf, på resande fot nånstans i världen! *skrattar* Jaa.. vi har bara löneförhandling en gång var åttiotionde år.. =P

Allvarligt talat så tror jag att, om jag inte lyckats ta mig härifrån till nästa förhandling.. så kan jag räkna med att få max nån procents höjning.. Kliver man chäfern på tårna så.. Men jag har ju två extrajobb som betalar sig rätt bra, så det löser sig i slutänden! *tjo!* =D
Äh man ska inte måla f-n på väggen.. så jag ser fram emot att löneförhandla med honom, om jag nu nödvändigtvis måste.. *ler*

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar