Christel - du har helt rätt. Tack för knuffen! =) Har du nåt tips på hur jag ska fortsätta min "kamp"? Ska jag skriva ut lagen och sen be honom skriva på ett "kontrakt" att han tänker följa den + mina önskemål (dvs att bilderna endast används i det syfte de var tagna för)?
Kan jag förresten säga att jag ångrat mig angående bilderna? Och inte vill att de publiceras öht? =S
Efwa - tackar! =)
Jalle - Grejen med min chef och mig är så här (för att göra en lång historia kort);
När jag började fick jag "fria händer" att utveckla min yrkesroll i det här företaget. När jag sen började ställa krav på min arbetsmiljö och började göra förändringar för att arbetet (för alla) skulle flyta bättre, blev jag genast motarbetad. Därefter hade vi en "lönemonolog", där jag pluggat i två veckor för att "sälja" mig och alla förbättringar jag gjort (bla fått ytterligare en kund knuten till företaget), men jag fick veta att eftersom jag var singel så behövde jag inte så mycket i löneökning, dessutom har jag ju två extrajobb.. relevant? *rycker på axlarna* Ett par dagar efter det gick jag in och sa (lugnt och sakligt) att jag inte tyckte jag fått respekt av honom under vår lönemonolog (han reagerade inte ens på ordet). Det hela avlöpte lugnt och sansat, och han bad faktiskt NÄSTAN om ursäkt... Det är efter detta som vår relation blivit jobbig.. Och den blir värre..
Personligen tror jag att hans avoga sätt mot mig beror på att han inte är van vid att folk säger vad de tycker om honom. Han är van vid ja-sägare och att få styra och ställa som han vill med personalen eftersom det jobbar en hel del ryggradslösa kärringar (ursäkta min generalisering) här.
*pust* Så.. lite klarare om vår relation nu kanske..
Men Christel, du har helt rätt! Det stämde i högstadiet, så det ska väl stämma nu också.. Mobbare ska sättas på plats, annars fortsätter de!
Och ja, jag letar som en tok efter nytt jobb.. men utan högskoleutbildning =O verkar det svårt för en administratör (med mera) att hitta ett nytt jobb.. *suckar lite*
Jag behöver råd! Hur går jag vidare? Några tips?
// Linda - trött på små män på för stora stolar.. och en aning förvirrad.. *ler snett*