Ulf - jaa, det är ju ruskigt mycket billigare att låta vår IT-ansvarig sätta ut mitt namn än att betala min övertid (3,5 tim).
Skicka mail.. mmm.. det läste jag på bildombudsmannens hemsida. Att all kommunikation ska ske skriftligt, så man har bevis sen.
Min chef är vd för vårt företag, han är också regionchef, personalchef, exportchef, inköpschef och importchef... Men vi har som sagt ett moderbolag i Norge och vdn där är ansvarig utgivare för den branschtidning vdn vill använda bilden i. Knöligt värre..
Jag ska fundera på det här med mail. Jag har fått så mycket råd och tips att jag är alldeles slut i huvudet nu och vet varken ut eller in.. =S Jag måste få ordning på mitt huvud så jag kan formulera mig ordentligt och få med allt viktigt.. Kanske kan fila på det i helgen.. =S
Eftersom jag sökt nytt jobb i över ett år nu, utan att få napp (kanske jag ska fundera på hur jag formulerar mina ansökningar.. *ler*) så känns det lite konstigt eller vad man ska säga, att 'bråka' mer.. Men å andra sidan så bryter han ju mot lagen.. *förvirrad*
Som jag skrev tidigare så är det massor av personer som har liknande åsikter om vår chef, men det är korridorsnackare som blir nickedockor och ja-sägare så fort det blir tal om att säga ifrån direkt till chefen. Så att någon mer än jag skulle klaga ser jag som en utopi.. *ler*
// Linda - djupt tacksam för alla förslag och stöd! =)