ANNONS
Annons

Beställa Sony A100 från Tyskland/England?

Produkter
(logga in för att koppla)
oj, surt...
fast förstår ändå inte varför jag fick betala 1050 kr totalt. Vad har de beräknat momsen på? 3600 HS (D) finns ju inte längre. Och vad kostade den som ny? runt 3 000 (om jag inte minns fel)?

christianhylse skrev:
oj, surt...
fast förstår ändå inte varför jag fick betala 1050 kr totalt. Vad har de beräknat momsen på? 3600 HS (D) finns ju inte längre. Och vad kostade den som ny? runt 3 000 (om jag inte minns fel)?

ring och fråga!!!

Du ska givetvis inte bara acceptera skiten!

(Jag blir upprörd å dina vägnar ;)

tack för omtanken :)
jo, blir ju också upprörd, blev helt skakig först, trodde det var någon som drev med mig, har varit med om en liknande grej (fast då från Ryssland) och då hörde Posten av sig och undrade var det var i paketet och vilket värde det var. Då erkände jag. Men vad fan - nu bara skickar de en räkning sådär,det är ju rena kommunistmetoderna.

Vet inte vem eller var man ska ringa,
Posten?
Tullverket?

har mejlat Postens kundtjänst, ska få svar inom 24 timmar. Vet att man annars kan överklaga ALLT i detta land och då MÅSTE man kunna överklaga detta också.
För jag kan acceptera 25 procent på 1400 kr (som jag betalade för kameran, inkl. frakt) men inte 25 procent på 3 500 kronor. Det är ju vansinnigt.
Fast Posten har verkligen flippat helt numera.
Vågar inte skicka någonting via Posten längre. Saker går sönder och försvinner stup i kvarten.
Men de har tydligen folk, nitiska idioter med sjukt kontrollbehov
som stoppar näsa och fingrar i MINA paket från utlandet.
Ja, herregud...
se till att stoppa knarket som flödar in i landet i stället för att korsfästa oss luspanka kameraentusiaster som skulle blivit så glada över ett litet anspråklöst fynd från staterna.

Tur att ni tog upp detta..Tänkte precis inhandla ett objektiv på ebay, men nu blev det tradera istället. Får mitt 50 1.7 om några dagar hoppas jag på :) Och a100:an +4gb minneskort påväg från komplett.se :)

Omprövning/tullverket

Jag fick svar från Tullverkets kundstjänst och de sa att jag kunde begära en omprövning och då få veta om jag ska få tillbaka pengar eller - oj, oj, oj - betala ÄNNU MER PENGAR (föga troligt i mitt fall, hoppas jag).

Andra som hamnat i samma sits kan också begära omprövning. Det gäller i tre år efter det att man fick varan:

här är mer info och blanketter och sånt:
http://www.tullverket.se/cgi-bin/Ms...NINGARNA OMPRöVNINGEN OMPRöVNINGS omprövning

visst, det kan tyckas fånigt att tjafsa om det här,
för allt jag kommer att få tillbaka - OM rättvisa skipas - är väl 300-400 kronor, men jag anser det som att Tullverket (en statlig myndighet) stulit 300-400 kronor av mig. Det är stöld. Och pengarna ska jag banne mig ha tillbaka.

ant2000 skrev:
Sony Alpha100 med kitoptik verkar sjunka i pris dag för dag, nästan...
8465:- som billigast nu.

http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/637127/prices

Japp. Jag har lagt en beställning på komplett som dessutom har riktigt billiga CF kort, twinmos 140x 4gb 900kr, ett av dom snabbaste på marknaden idag.

Hämtade precis ut ett Minolta Maxxum AF50mm F1.7 på posten...är rätt sugen på att kameran ska komma nu :)

Nån som vet hur stor plats en bild i raw tar med sony:n?

Senast ändrad:
De riktiga lågrpisnätbutikerna har väl en tendens att höja priset på varorna varefter de kommer närmare butikens lager :)

wsaar skrev:
De riktiga lågrpisnätbutikerna har väl en tendens att höja priset på varorna varefter de kommer närmare butikens lager :)

? det är oväsentligt, lägger du en beställning och betalar 100Kr så köper du varan för det priset oavsett om de vid senare tillfälle höjer priset.

Nackdelen är service och garanti frågor.

ondjultomte skrev:
? det är oväsentligt, lägger du en beställning och betalar 100Kr så köper du varan för det priset oavsett om de vid senare tillfälle höjer priset.

Nackdelen är service och garanti frågor.

Just darför jag inte tog från Datorhandel, har hört mycket dåligt om deras service.

Priset sjunker inte innan alla som absolut måste ha senaste modellen har fått sina.
När kölistorna är tomma och det börjar gå trögt men beställningarna så kryper priset nedåt.
Först sjuker priset nog på de stora marknaderna, här i Europa ser vi det nog först i Tyskland och England, några månader senare i Sverige.

Det känns skönt att vara nöjd med 7D :)

Jag orkade inte vänta, fick löningen idag .. går och köper kameran på scandinavianphoto i morgon!

detta är en sådan stor investering för mig att jag inte vågar beställa från skumma butiker i tyskland ...
samt att det kliar i fingrarna! :)

Sony A100

Var och hämtade min på ICA igår - attans vad liten den är!

Dagen börjar med att fota amerikansk fotboll och avslutas med kräftskiva så det kommer säkerligen att bli några kort tagna.

Återkommer med intryck / Jan-Olof

Re: Sony A100

JOLidman skrev:
Var och hämtade min på ICA igår - attans vad liten den är!

Dagen börjar med att fota amerikansk fotboll och avslutas med kräftskiva så det kommer säkerligen att bli några kort tagna.

Återkommer med intryck / Jan-Olof

Kul att du fick din kamera också!

Jag köpte kitgluggen också, den var ju så billig.
får bli sigma 17-70 senare när jag får pengar.

Köpte även Sandisk ultra II 2GB .

Olidligt att vänta 4 timmar på att batteriet skall laddas upp!

olidligt vänta fyra timmar på batteriet,
jo - tack, vet hur det känns, oerhört
frustrerande att inte kunna testa sin kamera direkt. Man vill ju.
Fick min Dynax 5D dagen före julafton och öppnade inte paketet förrän runt 22-tiden. Fick sitta och vänta till halv tre innan jag kunde pröva den för första gången.
Men det var det värt.
Såklart...

Man är som barn på nytt :)

JAg är oehört glad att jag köpte kameran och itne väntade till de förmodade prissänkningarna nu i september ..

Förvisso svider det rejält i plånboken (för mig iaf) men det är det värt!

Nu återstår det bara att lära sig fotografera också ;)

Jag håller på och lägger upp några bilder som jag tog, kommentera gärna, jag behöver alla råd jag kan få.Jag har ju aldrig haft en "riktig" kamera förr.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar