Annons

Beställa från Hongkong?

Produkter
(logga in för att koppla)
The Tor skrev:
Nä, bara hög moral.

Om man nu kan kalla det för hög moral när man väljer att betala lagstadgad införselmoms på det man köper utanför EU.

Snicksnack! Det stinker ju dubbelmoral om dej!

Du skrev: "Det får man hoppas eftersom det är både olagligt och omoraliskt".

Ska man moralisera över en annan människas ev lagbrott och dåliga moral, så ska man rimligtvis vara en fullständigt ärlig och god människa själv. Och efterssom det faller på sin egen orimlighet då det mej veterligen aldrig vandrat en sådan på vår jord, så blev du torsk i samma stund som du postade det meddelandet... Kan du inte förstå det??

Så, sluta klia andra människor där det kliar på dej själv!

/K
 
Jag känner till Hugo So. Tidigare sålde han mycket foto grejor på Fred Miranda sajten. Han har mycket bra rykte där och jag vet mer än 10 personer som köpt dyra grejor av honom. Mest Canon objektiv. Han hade ofta annonser på deras buy & sell forum.

Du kan läsa i tråden All Positive & Neutral Feedback på Fred Mirandas Buy & Sell forum om hans feedback. Alla jag sett om honom har varit att han var mycket bra.
 
Okej, tack så mycket =)...Har redan beställt D80 från en svensk sida. Men det tåll att minas till framtida inköp!
 
keckax skrev:
Snicksnack! Det stinker ju dubbelmoral om dej!

Så, sluta klia andra människor där det kliar på dej själv!
Fortsätt du att rättfärdiga dina lagbrott om det känns bättre.

Lars Johnsson skrev:
Du kan läsa i tråden All Positive & Neutral Feedback på Fred Mirandas Buy & Sell forum om hans feedback. Alla jag sett om honom har varit att han var mycket bra.
Ser man till hans affärer på eBay så har han fått en del negativa omdömen men det är omöjligt att undvika med tanke på hur mycket han säljer.

http://feedback.ebay.co.uk/ws/eBayI...userid=urgalaxy&ftab=AllFeedback&myworld=true
 
The Tor skrev:
Fortsätt du att rättfärdiga dina lagbrott om det känns bättre.


Suck!!! Jag rättfärdigar ingenting. Däremot står jag för mina handlingar!

Det jag reser mej mot är din attityd!!!
Får jag föreslå att du skriver om dina egna erfarenheter i stället för att fördömma andras.

Det handlar om "ödmjukhet"! Och du har möjligtvis en del att lära kring betydelsen av det ordet.

/K
 
keckax skrev:
Får jag föreslå att du skriver om dina egna erfarenheter i stället för att fördömma andras.
Jag har som tur är inte några egna erfarenheter av att försöka lura skatteverket. Däremot känner jag till fler personer som övertalat säljaren att skicka varor som "gåva" och sätta värdet till under 500 kr för att på så sätt slippa betala införselmoms.

När paketet kommer bort ångrar dom sig.
 
The Tor skrev:
Fortsätt du att rättfärdiga dina lagbrott om det känns bättre.


Ser man till hans affärer på eBay så har han fått en del negativa omdömen men det är omöjligt att undvika med tanke på hur mycket han säljer.

http://feedback.ebay.co.uk/ws/eBayI...userid=urgalaxy&ftab=AllFeedback&myworld=true


Om du tycker att 99,3 % positiv feedback innebär en hel del negativa så har du rätt :)

Du kan aldrig göra alla belåtna när du har sålt till tio-tusentals människor över hela jordklotet i flera år. 99,3 % är mycket bra.

100% finns det ingen fotohandlare eller affär i hela världen som kommer upp i, så var ska du köpa dina grejor :)
 
Senast ändrad:
JA! beställ från hongkong, urgalaxy märker varorna så du slipper betala moms. Självklart skriver de inte att paketet innehåller "Canon 30d" utan bara "camera". Tullen har aldrig öppnat något av mina paket iallafall och de lär inte öppna dina heller.
 
Lars Johnsson skrev:
Du kan aldrig göra alla belåtna när du har sålt till tio-tusentals människor över hela jordklotet i flera år. 99,3 % är mycket bra.
Var det inte precis det jag skrev?

ESS skrev:
JA! beställ från hongkong, urgalaxy märker varorna så du slipper betala moms.
Vet du hur mycket pengar du får i ersättning om paketet kommer bort?
 
Senast ändrad:
Lincon888 skrev:
Nu får ni sluta tjafsa! Ni kommer ju ändå ingenstans...

Kan bara hålla med.
Det startas aldrig en tråd här på Fotosidan om kamera/objektiv köp i utlandet, utan att Fotosidans egna utnämnda tullare/poliser ska börja sitt tjat. Det finns inget som är bra om det inte är köpt i en av de stora Svenska foto-affärerna............
 
The Tor skrev:
Var det inte precis det jag skrev?


Vet du hur mycket pengar du får i ersättning om paketet kommer bort?

du får väl ungefär $50

Paketet skickas med tracking-nummer. Säg att ändå ett paket på 10000 förvinner, den gången det försvinner förlorar du 10000kr, de 9999 gångerna paketet inte försvinner sparar du 2500kr.

= Genomsnittsvinst 2499kr per köptillfälle.


Om du blev erbjuden att dra en lott av 10 st där 9st gav dig 2500kr och den tionde tvingade dig att ge bort 10000kr skulle du självklart acceptera det eftersom genomsnittsvinsten är 1250kr per lott.
 
Lars Johnsson skrev:
Det startas aldrig en tråd här på Fotosidan om kamera/objektiv köp i utlandet, utan att Fotosidans egna utnämnda tullare/poliser ska börja sitt tjat. Det finns inget som är bra om det inte är köpt i en av de stora Svenska foto-affärerna............
Jag vet inte om det är mig du syftar på men jag har köpt det mesta från utlandet. Köper man inom EU slipper man ju dessutom att betala införselmoms och tullavgift.
 
Ändå så har du inte förstått att om paketet kommer bort så är det avsändaren som ska ha ersättningen och inte mottagaren av paketet.
 
The Tor skrev:
Jag har som tur är inte några egna erfarenheter av att försöka lura skatteverket. Däremot känner jag till fler personer som övertalat säljaren att skicka varor som "gåva" och sätta värdet till under 500 kr för att på så sätt slippa betala införselmoms.

När paketet kommer bort ångrar dom sig.

Varför ångrade de sig????

Givetvis är denna historia bara påhittad av dig. Och den bygger på att du tror personerna som ska ha paketet får ersättningen när det kommer bort.
När en privat-person eller firma skickar ett paket till dig. Vare sig det kommer från Sverige eller utlandet. Om det försvinner så det ska betalas ut ersättning för det, så är det alltid avsändaren som får den givetvis. Och det kvittar om du skickat det med posten eller någon av de andra stora paket-leverantörerna. Avsändaren är kunden, har försäkringen, har kvitto och allt annat. Mottagaren är bara en som firman ska leverera paketet till, på uppdrag av deras kund.
 
ESS skrev:
Om du blev erbjuden att dra en lott av 10 st där 9st gav dig 2500kr och den tionde tvingade dig att ge bort 10000kr skulle du självklart acceptera det eftersom genomsnittsvinsten är 1250kr per lott.

Självklart hade jag köpt lotten – om lotteriet är lagligt. ;)

Lars Johnsson skrev:
Varför ångrade de sig????
Indirekt är det ju köparen som får ersättning.

Ponera:
Jag köper en kamera för 10.000 kr men ber avsändaren deklarera den som gåva för under 500 kr. Paketet kommer bort och säljaren får en ersättning på 500 kr från fraktbolaget. Menar du då att säljaren gladeligen betalat tillbaka 10.000 till mig ur egen ficka?

Det finns ju också en risk att godset skadas på vägen och då går det ju inte heller att få ut full ersättning om man inte deklarerat rätt värde.
 
Jag har varit i Hong Kong tva svangar de senaste 5manadera da jag varit runt och rest i asien. Jag kopte vid forsta omgangen fran en kedja som ofta rekommenderas har pa fotosidan, men som inte har nagon vettig hemsida samt ganska dyra priser for att vara Hong Kong. Andra svangen hittade jag ett stalle som finns pa: http://www.tincheungcamera.com.hk/

Jag tycker de var riktigt bra och hade dessutom bast priser (inkl garanti) pa Canon och Sigma. De hade ingen internationell garanti pa Nikon.

Ring och prata med dem(de flesta kunde bra engelska) de hade D80 for ca 5900sek dock ingen internatonell garanti pa hus. Sa strular det maste man skicka det tillbaka till dem.
 
Senast ändrad:
Att du skulle spara narmare 50% (D80 kostar ca 8200sek pa cyberphoto) tycker jag verkar lite val mycket sag inga priser som diffade sa mycket forutom pa Pocket Wizard Plus II. Och jag kollade runt ganska mycket bada gangerna
 
Lars Johnsson skrev:
Det startas aldrig en tråd här på Fotosidan om kamera/objektiv köp i utlandet, utan att Fotosidans egna utnämnda tullare/poliser ska börja sitt tjat.

Nu skall man inte agera polis själv i trådarna - rapportera istället. Reglerna säger:

Att uppmana andra till brott (tex piratkopiering eller skattebrott) är inte heller tillåtet.
 
clindh skrev:
Nu skall man inte agera polis själv i trådarna - rapportera istället. Reglerna säger:

Att uppmana andra till brott (tex piratkopiering eller skattebrott) är inte heller tillåtet.

Kan du visa någon tråd där jag gjort det !!!

Men vad gör du själva :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.