Annons

Beställa från Bhphotovideo.com

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur skulle banken reagera om de fick reda på att man blivit blåst genom att skicka en scannad kopia av sitt kreditkort till ett företag?

Räknas inte det som vårdslöshet?
 
Risken finns ju...

Men sen har jag hört exempel där man skriver koden på kortet och där kunden inte behövt betala....

Det kallar jag vårdslöst oavsett om jag jobbar på bank eller inte.

/Svante
 
Jag har beställt från BHPhotovideo på så sätt som du beskriver. Det funkade fint - ibland måste man tyvärr riskera lite. De sista fyra siffrorna på kortet (de som står ovanför till höger) maskade jag bort. Det gör det hela lite säkrare.

/S
 
Funkar bra

Jag har beställt objektiv från B&H med mitt Eurocard. Jag e-mailade foton på kortet. Innan jag gjorde affären hade jag surfat runt under en längre tid och kollat på frågor kring internetköp. Speciellt kollade jag B&H. Jag hittade ingen som klagat men många som var nöjda. De hanterar mängder med kortköp varje dag. Om bedrägerier uppstått borde det finnas mer om det på internet. Iallafall är det min slutsats, och det har som sagt funkat bra. Lev livet. Köp en glugg;)
 
Ja nu har det gått 2 veckor och imorgon kommer Schenker och lämnar objektivet.

Fick tyvärr betala moms och tull men det var jag inställd på, annars gick det smidigt även om man var lite rädd att maila sådan info.

Tack för all er info och för de som är nyfikna blev det ett Canon EF 50mm 1.8 mk1
 
Med tanke på att du fick betala moms och tull och sånt - hur mycket blev det sammanlagt?
Alltså - hur mycket pålägg tillsammans med frakt fick du betala förutom objektivet?

Är nyfiken på hur "billigt" det blir att beställa från B&H.
 
moms: 235:-
tull: 29:-
förtullningsarvode: 99:-
moms på förtullningsarvode: 22:-
totalbelopp: 374:-

på ett paket med värdet 105$ på fakturan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.