Heniu
Medlem
Vill ha lite åsikter i ett väldigt diskuterat ämne, nämligen; VILKEN KAMERA SKA JAG VÄLJA!?
Idag sitter jag med en Olympus C-765UZ som jag trivs med väldigt mycket.
Den tar suveräna bilder och ger mig en bred repertoar i jakten på speciella motiv.
Tyvärr är det så att jag vill ha systemkamerakänslan som jag inte kommer i närheten av med 765:an.
Min budget är begränsad, eftersom jag egentligen hellre lägger pengar på frugan och motorcykeln, men jag har ändå lyckats krama fram en dryga sextusing från mitt samvete.
Lite diskussioner fram och tillbaka pekar åt att jag nog vill ha en Canon EOS 10D, men finns det "bättre" maskiner för samma pengar?
EOS 350D verkar ju riktigt schysst, fastän den är gjord helt i plast (?).
Hur är det med Olympus E-500?
Mina motiv är oftast riggade porträttfoto.
50/50 inom- respektive utomhus.
Konsertbilder och naturbilder dyker också upp.
Jag plåtar alltid oavsett väderlek och uppskattar en kamera som kan klara temperaturväxlingar bra.
Jag framkallar också mycket.
Tacksam för robusta råd i en så kluven situation.
(Sen å andra sidan... sextusen spänn? Skärpning...)
/G.B:son
Idag sitter jag med en Olympus C-765UZ som jag trivs med väldigt mycket.
Den tar suveräna bilder och ger mig en bred repertoar i jakten på speciella motiv.
Tyvärr är det så att jag vill ha systemkamerakänslan som jag inte kommer i närheten av med 765:an.
Min budget är begränsad, eftersom jag egentligen hellre lägger pengar på frugan och motorcykeln, men jag har ändå lyckats krama fram en dryga sextusing från mitt samvete.
Lite diskussioner fram och tillbaka pekar åt att jag nog vill ha en Canon EOS 10D, men finns det "bättre" maskiner för samma pengar?
EOS 350D verkar ju riktigt schysst, fastän den är gjord helt i plast (?).
Hur är det med Olympus E-500?
Mina motiv är oftast riggade porträttfoto.
50/50 inom- respektive utomhus.
Konsertbilder och naturbilder dyker också upp.
Jag plåtar alltid oavsett väderlek och uppskattar en kamera som kan klara temperaturväxlingar bra.
Jag framkallar också mycket.
Tacksam för robusta råd i en så kluven situation.
(Sen å andra sidan... sextusen spänn? Skärpning...)
/G.B:son