Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Benbo

Produkter
(logga in för att koppla)
Jadå.

Jag har ett Benbo 1 som jag är nöjd med.
Största fördelen med Benbo att man kan få de mest extrema kameravinklar.

Lite krångligt att ställa upp i början men efter ett tag kommer man underfund med hur man ska göra. Jag tycker att det är svårare att sätta upp stativet på plan mark än "ute i naturen" konstigt nog...

Jag köpte mitt begagnat för 600kr...

Det är lit tungt i förhållande till stabiliten men jag tycker att fördelarna överväger (hihi) vikten.

Gamla trådar:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=7456&highlight=benbo

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=10870&highlight=benbo
 
Benbo 1

Stabilt, med mycket möjligheter tyvärr tungt.
Man lär sig snabbt att ställa upp det precis hur man vill.
Bryr man sig inte vikten är det ett kanonstaiv och då jämför jag med ett kolfiber Manfrotto som är mycket lätt men ej stabilt min åsikt efter jämförelse med Benbo 1 som jag oxå har.
Mvh yvonne
 
Tack för era vänliga kommentarer och synpunkter. Men en fråga kvarstår´: Har inte Benbo skruvrattar som låsning på benen? Låter inte det lite gammalmodigt?
 
Mitt gammla stativ har skruvar, jag blir galen på dem! det tar en dag att sätta upp stativet! Det är det jag inte vill ska vara fallet med Benbo.
 
Skruvar är mer tillförlitliga än snäpplås. Dessutom har Benbo tvådelade ben. Inte så många skruvar att dra åt som på tre- eller fyrdelade ben.

Olle
 
raphael_gagliano skrev:
Mitt gammla stativ har skruvar, jag blir galen på dem! det tar en dag att sätta upp stativet! Det är det jag inte vill ska vara fallet med Benbo.

Ingen anledning till oro,det är stora goa rattar som låser snabbt och lätt..annars kan du byta ut dom till dom nya digitala rattarna B300D ;)))
mvh/gunte BSA...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.