Advertisement

Annons

Behöver råd!

Produkter
(logga in för att koppla)

Frozzy

Ny medlem
Är en hängiven amatörfotograf som behöver råd och rön om vad för digitalkamera jag ska köpa.

Jag kommer mest att fotografera hundar och barn och då gäller det att kameran är snabb på avtryckaren. De jag har prövat hittils har en förskjutning på en halv till en sekund och på den tiden så har hund och barn hunnit långt bort! :) Viktigt är även att det finns en ganska så stor blixt. yvärr har jag inte en jättestor budget.

Snälla ni som kan detta, ge mig råd!

Skickar med ett exempel på en hundbild jag tagit och hur kommande bilder bör se ut.

Tack på förhand

Malin

Bilagor

• brage 02 4kant 175x145 150dpi.jpg
    brage 02 4kant 175x145 150dpi.jpg
    46.4 KB · Visningar: 364
Ett hett tips är att söka här i forumet!
Det finns MASSOR av trådar där folk, precis som Du, ber om köpråd. Där kanske Du kan hitta något som Du har nytta av.
Lycka till!
Jesper

har du några objektiv/blixtar till något gammalt system från början? och det viktigaste, hur mycket pengar får det röra sig om? De digitalkompakter som jag har haft i min hand, nu senast Kodaks 4-milj. för 3-4.000 har alla varit för sega i avtrycket, använder själv en Canon 300D för digitalt fotot.

PS är det en Corgi på bilden?

En fråga....Vilken typ av kamera använder du idag (analog alltså..)? Är du nöjd med resultatet du får ut?

//ohogdahl

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar