perstromgren
Aktiv medlem
SE6M skrev:
Jag blev väldigt besviken, synd för själva kamerahuset verkade faktiskt rätt stabilt, jag gillade det faktiskt mycket bra.
Köp utan optik då, eller köp med och kasta bort!
Faktum är att det nog är dags att vänja sig vid att plast duger även till optikhus. Jag vill minnas att det klagades högljutt när kamerahus började byggas i plast, men de flesta sedan dess vant sig.
Titta genom optiken och ta bilder i stället för att tafsa på optiken. De nya kitobjektiven är rent oerhört prisvärda, om inte annat. De skickas med för några hundralappar (jämför D50 med och utan kitoptik), och gör ett hedervärt jobb.
Jag efterlyste för en tid sedan bilder som blivit för dåliga för att de togs med optik av denna typ, men fick inga exempel. De enda som dök upp var bilder tagna med kamerhaslock med nålstickshål i...
Det är nog inte Nikons avsikt med 18-55 att flörta med gamla fotografer som inte litar på AF, f.ö.
Per.
PS. Nikkormat med 50/1.4 är en trevlig pryl att vrida och vända på, men åtminstone jag är inte beredd att betala för sådana klossar med modern teknik tillagd. DS