Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver lite hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas K

Aktiv medlem
Går och ältar med mig själv om att göra en fågel bok med lite text och givetvis bilder.
Så långt har jag kommit.

Eftersom jag inte är någon förläggare själv och ogillar online distributions lösningen så undrar jag om det finns några bra ställen man kan hitta information vad man behöver ta med i kalkylen för kostnader mm.

-Fallgropar?
-Värt att tänka på?
-Kommer någon att köpa en sån bok?

I grunden är man ju fotograf så det där med att göra en bok är inte alls så enkelt som det först framstår.

-Andreas

svårt

Kan väl säga att utbudet är ganska stort av fågelböcker i "tittarsällanpåfåglar-klassen". Kan nog garantera att bara promille av de verkligen fågelintresserade kommer att köpa boken. Kommer du däremot med en fågelbok som vänder sig till en kundkrets som är mer allmänintresserade av fåglar/natur kan du komma långt. Detta ifall bildmaterialet är utsökt och (kanske lika viktigt) texten håller hög klass. Har tyvärr inga bra tipps var du ska vända dig. Du får väl skicka ut provmaterial till olika förlag.
Lycka till!

Tack Tony.
Jo det är svårt, men skam den som ger sig :)
Har lite uppslag nu så ska spinna vidare lite så får vi se.

ANNONS