Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver hjälp med att välja rätt kamera!

Produkter
(logga in för att koppla)

Milan_B9S

Medlem
Hallå alla! Jag är nyligen registrerad här och har en fråga åt er som är lite mer kunniga än mig på detta. Nu är det så att jag är en fotograf, närmare bestämt en bussfotograf. Det låter inte så vanligt, tro det eller ej. Nu behöver jag er hjälp här. Jo, jag själv har en HP Photosmart M407 (kass kamera enligt mig) Och därför behöver jag en ny. Som sagt fotograferar jag föremål som ofta rör sig snabbt och jag vill att dessa skall bli skarpa på fotot som jag tar, sedan vill jag att kameran skall vara hyfsat liten. Inte för klumpig direkt. Den får dessutom inte ha mindre än 5 mpx. Sedan skulle det vara bra om man kunde ställa in inställningar lite på egen hand också. Snackar om de lite lättare funktionerna ISO, etc. Man ska även kunna zooma (OPTISKT!) Observera att kameran MAX får kosta 2600 kr. Blir otroligt tacksam för svar och vägledning! :)
 
Canon A610 borde väl passa ganska bra på den beskrivningen. Den går, enl. pricerunner, att få för precis över 2600kr.

Vill du ha skarpa bilder på saker som rör sig får du nog räkna med att du får panorera dock, men det gäller ju oavsett kamera...

Lillebror i samma serie, A520, borde åxå vara att överväga, men den har "bara" 4Mpix.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.