Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver hjälp att välja systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Min erfarenhet säger att det är de som har provat som tycker det är skräp.
Jag har provat några stycken.
Samtliga var skräp.
Inte alls!

DIN erfarenhet säger dig enbart att DU tycker att elektroniska sökare är skräp. Det finns ju en hel del andra vars erfarenhet säger något helt annat.

Samtliga som har erfarenhet av elektroniska sökare tycker alltså inte alls att dessa är skräp, vilket du väl försöker att implicera? Beroende på var och ens fotograferingsstil tycker en del att EVF:er är bättre än OVF:er (och i vissa avseenden överlägsna). T.ex. vid så dåligt ljus att du inte ser vad du har framför dig i den optiska sökaren, så kan du klart känna igen vem det är i den elektroniska.

Dessutom så går det inte att göra en optisk sökare nämnvärt bättre än den redan är, men de elektroniska kommer att kunna förbättras avsevärt. Snabbast fram lär väl Sony bli. Deras A77 (eller vad den nu kan komma att kallas) tycks komma att ha en väsentligt mera utvecklad EVF. Samt klara av att gå upp till "några hundratusen i ISO-känslighet" bl.a.

DIN erfarenhet säger dig enbart att DU tycker att elektroniska sökare är skräp. Det finns ju en hel del andra vars erfarenhet säger något helt annat.

Samtliga som har erfarenhet av elektroniska sökare tycker alltså inte alls att dessa är skräp, vilket du väl försöker att implicera?
Nej, jag implicerar ingenting alls. Jag bara redogör för det faktum att jag inte har använt någon elektronisk sökare som var något annat än skit, och av de personer jag träffat, som har provat båda sorterna, har alla varit rörande överens om att elektroniska sökare är något som katten tyvärr har släpat in. Så min erfarenhet gäller inte bara mig själv.

Men varken jag eller de jag har träffat lär väl ha använt varenda existerande elektronisk sökare, så det kan ju finnas sådana även vi hade gillat. Vi har inte träffats, men jag har ju läst din åsikt nu, så på min resultattavla står det nu många-1.

canon 550d är en mycket trevlig kamera till ett bra pris har haft den innan jag bytte till 7d
den är bra att filma med tar extremt fina bilder och har väldigt bra iso så att du kan fota utan blixt inomhus som jag tycker är ett stort plus lycka till mvh johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar