Annons

Begränsa Bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Motivation för Kommentarer

Pixelmania skrev:
Det kanske behövs någon slags "morot" så att det blir fler kommentarer och tips om förbättringar på bilder.


Om de som lagt ut bild och får kommentarer kunde markera hur bra kommentaren var, huruvida den utvecklat personen som tog bilden.

Exempel på 3 nivåer av markering av kommentarer
1. Bra
2. Mycket bra
3. Mycket bra och utvecklande


Statistik kan kopplas till detta, efter varje vecka presenteras de som gett flest och bäst kommentarer = hjälpt till att utveckla och motivera andra.


MVH
.

Ngn form av morot skall införas och är på vår todolista. Vi har inte hunnit eftersom andra kod-avdelningen är fullt upptagna.
 
Mattsen skrev:
Men snälla Eva, läs i de otaliga diskussionerna som handlar om förändringar o förbättringar, det finns ett flertal ofta både sammstämmiga, intressanta och konstruktiva förslag. I stort sett INGET av detta har realiserats. Jag tror att många som har lagt med tid på att slipa på förslag till en attraktivare och funktionellare FS har tröttnat för länge sedan.

Det är ju också så att väldigt sällan som kommer klockrena förslag som alla skriver under på. Vi får försöka jämka och sålla. Det finns ett antal återkommande "huvudpunkter" och vissa har vi satt på vå lista, men inte hunnit göra.
 
WFS) (Graylingman skrev:
Ett annat exempel: Städning i rescensionsbanken Har såvitt jag vet resulterat i en platsannons, men ännu har jag inte sett nåt resultat. Men det kommer förhoppningsvis. Ni har väl anmält ert intresse, ni som är kompetenta och kapabla?

//Anders

Sen slutet av Okt är recensionsbanken stängd för nya förslag och vi håller på och rensa upp. Vi kommer i samband med detta lägga till prisjämförelse. Prisjämförelsen är i stort sett klar, men skall bara layoutas upp.
 
Mattsen skrev:
Jag tar ETT exempel, anonym pool...
Ringer det i klockan, någon?

Sök gärna på anonym pool i forumen, resultatet blir ca 25 trådar, den första från 2004...

Och som Christer svarat så är det inte helt lätt att genomföra detta, och samtidigt är det inte en funktion som alla samstämigt skrivit under.
 
Makten skrev:
Jag undrar stilla vad de själva har för lysande planer. Men jag är ju en jävla gnällspik också. Förändringar är bara av ondo;-)

Vi har ingen lysande plan, men kanske 5-10 saker som vi tror på och som delvis bygger på medlemmars förslag.
 
Makten skrev:
Fotosidan är i det stora hela bra, men ibland verkar det som om redax bara slår sig till ro och tror att det kommer att vara så för evigt. För att slippa gnäll och knorr bör man hela tiden vara i takt med användarna, eller till och med steget före. Det är stora krav, men det tycker jag att man kan ställa på en så stor sida.

Annonsmarknaden någon? Hallå? Hur svårt kan det vara att ändra, och är det NÅN som tycker att den funkar bra? Anonym pool var det också ja. Zzzzz.

Vi har verkligen inte slagit oss till ro.

Annonsmarkanden. Du och jag har pratat via mail och som jag kommer ihåg så kon det inte fram något konkret där efter det vi åtgärdade då. Har jag missat något?
 
hansen2 skrev:
Läser jag din profil tycker jag mig kunna utläsa att du är i startgroparna för en mycket trevlig hobby - då är FS det bästa som finns i det här landet. Man får en kickstart och det finns mycket kunskap att hämta från andras bilder och i forumen.

Men har man hållit på några år är FS numera i princip oanvändbar. T.o.m "hård-poolen" är saboterad, den är helt nerlusad med slätstrukna ååå-vad-fiiin-kommentarer.
Kvar är kanske några intressanta trådar i forumen. Visst finns bilderna också kvar men fungerar inte bildkritiken blir det urvattnat.

Symptomatiskt är att första sidan numera heter "Sveriges största fotocommunity". F*n, jag blir snudd på förbannad på hur man lyckats sänka ett så stolt, ambitiöst och välfungerande slagskepp som den här sajten en gång var :/

/Johan

Sedär. Symptomatiskt vadå? Hur sänkte vi den? Genom att lyssna på att det var för mesiga kompiskommentarer och försökte styra upp med tre nivåer!? Men du vill alltså hellre tillbaka till den välfungerande sajten som det var innan. Spännande, undra just när det var, för klagomål på ungefär samma sak (kommentarerna mängd och nivå) har det varit från dag 1.

Och den som är ny och får sin första "fin bild på solnedgång" vad är det som gör att du har rätt att sitta på din höga häst och säga att det inte är utvecklande för just den fotografen!? Och varför rapporterar du inga kommentarer?

Ofta när vi är på mässor så får vi höra "nej jag har inte vågat länga upp min första bild". Hur skall vi tolka det!?
 
elmfeldt skrev:
Vi har verkligen inte slagit oss till ro.

Annonsmarkanden. Du och jag har pratat via mail och som jag kommer ihåg så kon det inte fram något konkret där efter det vi åtgärdade då. Har jag missat något?
Vad jag minns var det inte annonsmarknaden vi talade om. Den har jag däremot startat 3 trådar om, med noll respons från redaktionen, men väl från andra medlemmar. Det handlade bland annat om att objektiv borde sorteras efter bajonett. Det borde väl gå på tre röda att fixa, och jag tror knappast att nån tycker det är en dålig idé.
 
Makten skrev:
Vad jag minns var det inte annonsmarknaden vi talade om. Den har jag däremot startat 3 trådar om, med noll respons från redaktionen, men väl från andra medlemmar. Det handlade bland annat om att objektiv borde sorteras efter bajonett. Det borde väl gå på tre röda att fixa, och jag tror knappast att nån tycker det är en dålig idé.

Vilka tre trådar är det som du skapat men fått noll respons på?
 
elmfeldt skrev:
Sedär. Symptomatiskt vadå? Hur sänkte vi den? Genom att lyssna på att det var för mesiga kompiskommentarer och försökte styra upp med tre nivåer!? Men du vill alltså hellre tillbaka till den välfungerande sajten som det var innan. Spännande, undra just när det var, för klagomål på ungefär samma sak (kommentarerna mängd och nivå) har det varit från dag 1.

Välkommen tillbaka, det har varit alldeles för tyst från din sida! :)
Ni sänkte den genom att låta förfallet fortskrida utan kraftfulla åtgärder. Eller vad säger du själv, tycker du hård-poolen fungerar?

Och den som är ny och får sin första "fin bild på solnedgång" vad är det som gör att du har rätt att sitta på din höga häst och säga att det inte är utvecklande för just den fotografen!? Och varför rapporterar du inga kommentarer?

Men det var ju det motsatta jag hävdade. Att det fungerar för den som är ny.

Ofta när vi är på mässor så får vi höra "nej jag har inte vågat länga upp min första bild". Hur skall vi tolka det!?

Så har det väl alltid varit? Också jag våndades en smula innan jag tog klivet.

/Johan
 

Bra, kan du då sluta med överdrifterna om att du skapar mängder med bra förslag som du inte får respons på. För det är ju inte bara en överdrift utan dessutom en osanning. Vi ser gärna hård kritik på vårt arbete, men överdrifter är sanslöst segt.
 
hansen2 skrev:
Välkommen tillbaka, det har varit alldeles för tyst från din sida! :)
Ni sänkte den genom att låta förfallet fortskrida utan kraftfulla åtgärder. Eller vad säger du själv, tycker du hård-poolen fungerar?



Men det var ju det motsatta jag hävdade. Att det fungerar för den som är ny.



Så har det väl alltid varit? Också jag våndades en smula innan jag tog klivet.

/Johan


Selektiv citering som passar den egna argumentationen, är ett klassiskt sätt jobba i forum. Tyvärr förstår jag inte vad du far efter.
 
elmfeldt skrev:
Selektiv citering som passar den egna argumentationen, är ett klassiskt sätt jobba i forum. Tyvärr förstår jag inte vad du far efter.

Läser du min ursprungliga kommentar lär det stå klart vad jag menar och jag svarar bara på dina frågor. Frågor som också antyder något annat än vad jag faktiskt skrev?

För övrigt tycker jag du kör med en oprofessionell attityd gentemot dina medlemmar. Har sett några halvilskna svar från dig idag, vad är du ute efter? Jaga bort kritiska medlemmar?

/Johan
 
hansen2 skrev:
Läser du min ursprungliga kommentar lär det stå klart vad jag menar och jag svarar bara på dina frågor. Frågor som också antyder något annat än vad jag faktiskt skrev?

För övrigt tycker jag du kör med en oprofessionell attityd gentemot dina medlemmar. Har sett några halvilskna svar från dig idag, vad är du ute efter? Jaga bort kritiska medlemmar?

/Johan

Jag vet inte vad jag skall svara på. Du påstår saker som är svåra att bemöta, tex att det var bättre för.

Vad är det oprofessionella? Jag trodde du var den första att skriva under hårda tag och polisiära insatser, för det är något som du efterfrågat länge. Om du då tycker detta är oproffsigt hur tycker du vi skall jobba i den hårda poolen?
 
elmfeldt skrev:
Jag vet inte vad jag skall svara på. Du påstår saker som är svåra att bemöta, tex att det var bättre för.

Vad är det oprofessionella? Jag trodde du var den första att skriva under hårda tag och polisiära insatser, för det är något som du efterfrågat länge. Om du då tycker detta är oproffsigt hur tycker du vi skall jobba i den hårda poolen?

Tycker du det är professionellt att förlöjliga och tillskriva dina kritiker åsikter de inte har?

/Johan
 
elmfeldt skrev:
Bra, kan du då sluta med överdrifterna om att du skapar mängder med bra förslag som du inte får respons på. För det är ju inte bara en överdrift utan dessutom en osanning. Vi ser gärna hård kritik på vårt arbete, men överdrifter är sanslöst segt.
Oj, förlåt så hemskt. Jag mindes inte precis vilka av de frågor jag ställt långt tillbaka i tiden som jag fått svar på.

Själv tycker jag att det är sanslöst segt att ni aldrig gör nåt.
 
Makten skrev:
Oj, förlåt så hemskt. Jag mindes inte precis vilka av de frågor jag ställt långt tillbaka i tiden som jag fått svar på.

Själv tycker jag att det är sanslöst segt att ni aldrig gör nåt.

Nu kanske jag hakar upp mig på ord som aldrig. Jag menar att om du framställer saker så definitivt så är det bra med torrt om fötterna, annars blir det lätt så att överdrifterna blir sanningar. Och det är som sagt segt.
 
hansen2 skrev:
Tycker du det är professionellt att förlöjliga och tillskriva dina kritiker åsikter de inte har?

/Johan

Det verkar oproffsigt, men jag förstår inte vad du avser. Kan det inte vara så att hårda tag och polisiära insatser alltid kan tolkas som väldigt kränkande!? Oavsett som raka svar i forum eller som raderade mesiga kritikkommentarer!?
 
elmfeldt skrev:
Det verkar oproffsigt, men jag förstår inte vad du avser. Kan det inte vara så att hårda tag och polisiära insatser alltid kan tolkas som väldigt kränkande!? Oavsett som raka svar i forum eller som raderade mesiga kritikkommentarer!?

Jag utmålas som sittandes på en hög häst med en åsikt som gick på tvärs med vad jag de facto skrev. Vidare påstår du att jag citerar selektivt - jag citerade *hela* ditt inlägg, inte en punkt försvann.
Jag är inte på långt när kränkt. Men jag tycker det är oseriöst att bemöta kritik på det sätt du gjort i den här tråden. Jag kan förstå att det kan vara jobbigt med kritik. Men man bör nog låta den värsta ilskan klinga av innan man går i svaromål.

/Johan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.