Annons

Begagnatpris på CANON Eos 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)
fluffan skrev:
Canon EOS 300D 6 Megapixels Digital Systemkamera säljes.
Inköpsdatum 25/10 2004. Garanti kvar.
Tillbehör:
Optik 18-55 mm
UV-filter
Motljusskydd
256 MB Compact Flash-kort
Kortläsare för Compact Flash-USB 2.0
Kameraväska
Bildredigeringsprogram Adobe Photoshop Elements



Vad kan ni tänka er att ge för den, försökte med 5000 kronor, men det tyckte han var för lågt.
Kolla om garantin är nåt värd, det är HELT upp till affären att vara juste och ge dig garanti på kameran, annars upphör den när första köparen säljer vidare.
Med garanti kan den kanske vara värd liiite mer än 5000kr men jag skulle nog inte betala mer än 5000kr i alla fall.
 
Han ville ha 7700 för den, så mycket ger jag inte för en begagnad, när man kan få en helt ny till ett billigare pris.
 
De kit som läggs in på blocket för 6000kr verkar försvinna på ett par dagar, så 5000 för ett kit + 256 + usb läsare är rimligt men lite väl optimistiskt.

Beg priserna hänger inte riktigt med fallet i nypris, det verkar vara en hel del som köper nära nypris.
 
martin3 skrev:
De kit som läggs in på blocket för 6000kr verkar försvinna på ett par dagar, så 5000 för ett kit + 256 + usb läsare är rimligt men lite väl optimistiskt.

Beg priserna hänger inte riktigt med fallet i nypris, det verkar vara en hel del som köper nära nypris.

Fast begärt pris är inte alltid samma som betalat.
Den kamera jag köpte stod på blocket i 6000kr och jag gav bara 4500kr.
 
Hej

Prisraset idag är ju moderat:
Köpte en D30 då den kom, var bland de första som fick fatt i en, 32000, såldes ett år seanre för 9 000

D60, köptes på samma sätt, smma pri in, såldes för 6500 ett år senare

Nu säljer jag min 300D för 5000 med en radda tillbehör för 5000, gav just före jul på cyberphoto ca 9000 för allt, vill ha 5000 nu.
300D med kitobjektiv, motljusskydd som jag köpt till, 2 extra batterier, en extra laddare för 12 volt i bil. Den har gått 1700 bilder.

Roine
 
Roine, är intresserad av din kamera, problemet är att jag bor i Göteborg och du i Karlskoga, vet inte hur säker det är att skicka en kamera via posten.
 
Herrejävlar, där snackar vi prissras. Folk kanske inte ska klaga så mycket då deras 300D halverats i pris på ett år.
 
marooned skrev:
Herrejävlar, där snackar vi prissras. Folk kanske inte ska klaga så mycket då deras 300D halverats i pris på ett år.
Halverats på et år, HA!
Jag frågande om inbytespris för min två månader gamla, köpt för 10000 drygt.Dom ville ge max 2000:-.
Satte ut den på fotosidans annonsmarknad för 6000:med kitobjektiv, extra batteri och 512 MB minne, fick inget svar. Bestämt mig för att behålla den, det är ju ändå en jättebra kamera och inte värt mellanskillnaden att uppgradera.
Skulle dock inte själv köpa en begagnad för så mycket pengar idag när 350D finns så pass billigt.
 
Grejen är ju att det finns folk som köper begagnade prylar dyrt... Det är ju upp till köparen att vara prismedveten, ganska självklart att säljaren vill ha så mycket pengar som möjligt...
 
Har nog bestämt mig för att köpa en ny trots allt, väntar fram tills sommaren och ser om priserna sjunker något, kanske blir det en 350D istället.

Fördelen med ny är ju att jag får garanti, händer det något med kameran den första tiden så kan jag ju lämna in den för lagning.

Köper jag en begagnad finns det ju ingen garanti på att den verkligen fungerar, tänk om den går sönder efter en månad.
 
Linda, tänk på att 300D är utgången och kanske inte finns att köpa ny till sommaren.

/Micke
 
fluffan skrev:
Har nog bestämt mig för att köpa en ny trots allt, väntar fram tills sommaren och ser om priserna sjunker något, kanske blir det en 350D istället.

Fördelen med ny är ju att jag får garanti, händer det något med kameran den första tiden så kan jag ju lämna in den för lagning.

Köper jag en begagnad finns det ju ingen garanti på att den verkligen fungerar, tänk om den går sönder efter en månad.

De flesta har garanti på sina systemdigital faktiskt. Vissa har ju köpt under kampanjtiden och då är det ganska mycket garanti kvar..

Så se om det finns någon kamera beg. med garanti.. du vill väl ut och fota så snabbt som möjligt innan våren helt är här? :)

// Jocke, som fotar varje dag nu
 
Joakim A skrev:
De flesta har garanti på sina systemdigital faktiskt. Vissa har ju köpt under kampanjtiden och då är det ganska mycket garanti kvar..

Så se om det finns någon kamera beg. med garanti.. du vill väl ut och fota så snabbt som möjligt innan våren helt är här? :)

// Jocke, som fotar varje dag nu

mjo, men garantin gäller bara mellan första köparen och affären.
 
fluffan skrev:
Canon EOS 300D 6 Megapixels Digital Systemkamera säljes.
Inköpsdatum 25/10 2004. Garanti kvar.
Tillbehör:
Optik 18-55 mm
UV-filter
Motljusskydd
256 MB Compact Flash-kort
Kortläsare för Compact Flash-USB 2.0
Kameraväska
Bildredigeringsprogram Adobe Photoshop Elements



Nu har killen sänkt pristet till 6000, men då tagit bort UV-filtret och motljusskyddet.

Fortfarande för mycket då jag såg att jag på Ambro kvalitetsvaruhus kan köpa Canon EOS-300D Lens Kit för 6219 inklusive frakt, tyvärr med tysk manual, men det går kanske att få tag på en svensk manual.

Har inte kollat överallt, men den kanske går att få tag på ännu billigare, vill dock inte beställa från något företag utomlands.
 
fluffan skrev:
fluffan skrev:
Nu har killen sänkt pristet till 6000, men då tagit bort UV-filtret och motljusskyddet.

Fortfarande för mycket då jag såg att jag på Ambro kvalitetsvaruhus kan köpa Canon EOS-300D Lens Kit för 6219 inklusive frakt, tyvärr med tysk manual, men det går kanske att få tag på en svensk manual.

Har inte kollat överallt, men den kanske går att få tag på ännu billigare, vill dock inte beställa från något företag utomlands.

Ambro kvalitetsvaruhus är egentligen www.zebramedia.com

Denna firma brukar vara billigast i Sverige och är de inte det så mejlar man dem så är dem det ;) Jag köpte min via dem och kan bara rekommendera dem!

Om du nu inte köper beg. dvs.

// Jocke
 
Det enda jag tjänar på att köpa begagnat utav killen är :
Svensk manual (det är positivt iallafall)
256 MB Compact Flash-kort
Kortläsare för Compact Flash-USB 2.0
Kameraväska
 
fluffan skrev:
Det enda jag tjänar på att köpa begagnat utav killen är :
Svensk manual (det är positivt iallafall)
256 MB Compact Flash-kort
Kortläsare för Compact Flash-USB 2.0
Kameraväska

Jo, men du får full garanti och en slutare som är körd 0 ggr ;) Leta något mycket bättre, det finns om du ska köpa beg.! Se bara vad Sofia fick. Även om en kamera gått 10.000 ska den gå minst 40.000 till.. tänk dock på att du kommer ta massor med kort, det sker automatiskt med digitalare, det bara rasslar till :)

// Jocke
 
Så det lutar åt en helt ny kamera om jag inte får tag på en beganad för under 5000 som inte är så mycket använd.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.