Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begagnad Nikon i Tokyo

Produkter
(logga in för att koppla)

Ailert

Medlem
Jag ska till Tokyo om ett par veckor och funderar på om det kan vara värt att köpa en begagnad Nikon d80 på plats. Jag har förstått att det inte är speciellt billigt med nya grejor där och dessutom är ju deras valuta ovanligt stark. Men jag funderar ändå på om det kan vara billigare än här där bara huset fortfarande verkar gå för runt 4000. Hypotesen är väl då att det inte längre ses som en attraktiv modell i Japan samt att folket där är allmänt tekniknördiga och byter mycket oftare. Någon som vill spekulera eller kanske till och med har erfarenhet från begagnat köp i Tokyo?

hej hej, nu när yenen är så stark som sagt vet jag inte om det är nån idé att köpa, på en av de större butikerna med begagnat kostar ett d80 hus ¥39,800~¥42,800, olika beroende på skick.

http://www.mapcamera.com/

Jag ska till Tokyo om ett par veckor och funderar på om det kan vara värt att köpa en begagnad Nikon d80 på plats. Jag har förstått att det inte är speciellt billigt med nya grejor där och dessutom är ju deras valuta ovanligt stark. Men jag funderar ändå på om det kan vara billigare än här där bara huset fortfarande verkar gå för runt 4000. Hypotesen är väl då att det inte längre ses som en attraktiv modell i Japan samt att folket där är allmänt tekniknördiga och byter mycket oftare. Någon som vill spekulera eller kanske till och med har erfarenhet från begagnat köp i Tokyo?

Jag har! Köpte en begagnad D70 (i nyskick) för 1800 i maj förra året (2007). Affären låg i Shinjuku mittemot Sony byggnaden och är absolut värd en titt. Kunde tyvärr inget om Nikon då men de hade en jäkla massa objektiv till salu iaf.

med dagens yen kurs så lär priserna inte vara dom bästa tyvärr. Yenen har gått upp runt 30% eller så på ett par månader nu

Tag för svaren! Det här med yenkursen är ju förstås helt sant. Men om jonasy kunde hitta d70 för bara 1800 (SEK?) för över ett och ett halvt år sedan så borde det gå att hitta billigare än 40 000 om man kollar runt. Ska göra ett försök i alla fall. Sen kan man ju faktiskt gå ner till d70...

Jag har! Köpte en begagnad D70 (i nyskick) för 1800 i maj förra året (2007). Affären låg i Shinjuku mittemot Sony byggnaden och är absolut värd en titt. Kunde tyvärr inget om Nikon då men de hade en jäkla massa objektiv till salu iaf.

Om affären låg i samma korsning som Sony-byggnaden tror jag du syftar på denna lilla men välsorterade butik som ligger i GINZA.

Men även i Shinjuku finns det några affärer med begagnat (men inte bara Nikon) t ex Map Camera eller Kitamura Camera.

Men som sagt, växelkurserna är inte på en svensk köpares sida just nu...

Bilagor

• NH kopiera.jpg
    NH kopiera.jpg
    85 KB · Visningar: 265
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar