** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Beg kamera med bra sökare!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sture E.

Aktiv medlem
Behöver en hyfsat billig kamera med en bra sökare! Jag avskyr nämligen displayer.
Kan ni ge mig tips på vad för kamera jag bör skaffa så blir jag glad. Kommer inte att göra många förstoringar av bilderna. Ge mig samtidigt tips på bra optik, här behöver jag inte mer än 50 mm, men är taxam för ev macro.
Skärpa och bra sv/v bilder direkt ur kameran är mina största önskemål. Kanske detta kan ge en fingervisning om mina krav?
Givetvis beaktas alla svar. Det är ju er kunskap som ger mig vägledning/Sture

Alla lite äldre proffshus, går att hitta billigt på blocket/tradera. Kolla så dom inte gått allt för hårt bara :)

Hmm bra sökare, på vilket sätt ? ska du ha 100% av bilden är det det som är det viktiga ? eller vad är det du är ute efter när det gäller den delen ?

Skärpa och bra sv/v bilder direkt ur kameran... Hmm det är en svår grej tyvärr måste man säga det beror ju lite på hur du ställer in din kamera med, och du kan ju aldrig får det lika bra som om du behandlar dom efteråt & du blir fast vid JPG.

Vad pratar vi för prisklass, billig kan vara så olika hos olika personer, 5000 eller 25000 ?

Nikon & dess 50 mm är riktigt mycket för lite pengar.

Missförstå mig inte nu med alla frågor men tror det kan vara bra att folk vet lite mer vad du är ute efter då marknaden är stor och jag tror du skulle kunna få tusentals olika svar i prisklasser från några tusenlappar till kanske 50000 kr.

Canon EOS 20/30/40D med ett Canon EF50mm/2.5 macro hade nog passat bra. Kamerahusen bör du kunna hitta för mellan 1500-4000kr och objektivet strax under 2000kr. Vill du ha en stor sökare ska du titta på en 5D eller 1Ds, men då blir det en annan prisbild.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar