ANNONS
Annons

Beg D mark II vs D300

Produkter
(logga in för att koppla)

nosse

Aktiv medlem
Hej!
Jag har sedan en tid tillbaka bestämmt mig för en ny systemkamera. Jag har idag Nikon D2H med ex antal gluggar men känner att jag behöver någonting bättre, bland annat pga. att jag måste kunna använda mer ISO än 500 då allt över 500 på D2H:n jag tycker är för brusigt.
Det finns också andra anledningar såsom att jag gärna vill kunna skriva ut i riktgit stora utskrifter och är bärför i behov av mer än 4 MP.

Jag har fått ett erbjudande att köpa en begagnad D Mark II i hyggligt skick för kanonpriset 5000 kr.
Jag var nästan säker på att köpa då jag började läsa om Nikon D300. Dock kostar denna drygt 10 000 mer än D Mark II.

Det jag skulle vilja ha som råd är. Är det värt att lägga 10 000 till på en D300 eller ska man slå till med pangpriset 5000?

Jag kommer mest använda kameran till sport/porträtt och dokumentärt.

Bortse också från gluggarna av den anledning att jag i vilket fall tänker köpa lite mer kvalitetsgluggar än vad jag har idag.

Hade varit mycket snällt med lite tips.

MVH Christopher

Jag hade köpt den direkt, 5000:- är riktigt bra pris för en 1D Mark II. Frågan är bara i vilket skick den är i.

Sen har du ju Nikon från början, och om du känner att du vill/orkar/kan byta så är det bara att byta. Annars är det ju inget fel på D300 om man säger så.

/B.

5000kr...är den stulen eller?
Är du säker på att det är en Mark II:a?
Är den i bra skick och kostar 5000kr hade jag utan tvekan köpt den!

/magnus

nejnejhaha

haha.. nejnej.. Inte stulen. Köper den av en vän som bytt upp sej för ett vänskapspris. Kameran är i B- skick men funkar alldeles utmärkt.
Så du tycker det är värt det då?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar