jgran
Aktiv medlem
Blocket paket
Ojdå, det var inte roligt.
Tror jag råkade ut för samma skojare och samma annons.
Kille i Visby vid namnet Erik som sålde en D700 med 50mm och sb-900 blixt till 6000kr !!!
Ganska billigt, för billigt för att vara sant (första tecknet på en scam) vad tror ni om ett vettigt pris? 12000kr?
Men jag vet också om att ligger det en guldtacka på marken och skräpar så är det klart man ska plocka upp den så jag mailade också honom och fick svar dagen efter.
"Hej, kameran är kvar, den är ca ett år gammal, all dokumentation medföljer. Skickar jag utrustningen förskottsbetalning gäller.
Mvh
Johan Erik Hammar"
Jag frågade specifikt om att få använda mig av blocket paketet vilket han ignorerade, jag påpekade detta igen till honom och frågade även varför annonsen var borttagen. Inget svar än.
Hur säkert är blocket paketet? Någon som testat och blivit lurad? Går det att luras med blocket paketet?
Skulle man kunna scama tillbaks? typ scambating? hur gör man?
Jag kan väl fylla på med att jag just blev blåst på 6000:- på denna annons: http://www.blocket.se/vi/45460277.htm
Annonsen är såklart bortplockad, det var en D700 med 50mm 1.8g och någon random blixt. Killen som hade annonsen skulle sälja åt sin flickvän som behövde pengarna då dom skulle på resa. Han hade inte angett något telnr utan mail, så jag mailade och fick svar nån dag efter där han sa att det var väldigt många som mailat fast jag var högst upp i listan så han bestämde att sälja den till mig.
Killen bodde i Visby och jag i Malmö, så jag ber han posta vilket han går med på och ang pengar överföring så uppger han Namn, adress, personnummer och allt sånt, så jag ska lita på han, vilket jag gör (idiotiskt nog). Sedan några timmar senare ringer jag för att få kollinr som han skulle smsat nån timme innan. Han svarar inte, ringer kanske 3 gånger. Känner mer och mer att jag är renblåst. Kollar upp han i upplysning och får fram info om hans tjej och mamma osv.. .....
Ojdå, det var inte roligt.
Tror jag råkade ut för samma skojare och samma annons.
Kille i Visby vid namnet Erik som sålde en D700 med 50mm och sb-900 blixt till 6000kr !!!
Ganska billigt, för billigt för att vara sant (första tecknet på en scam) vad tror ni om ett vettigt pris? 12000kr?
Men jag vet också om att ligger det en guldtacka på marken och skräpar så är det klart man ska plocka upp den så jag mailade också honom och fick svar dagen efter.
"Hej, kameran är kvar, den är ca ett år gammal, all dokumentation medföljer. Skickar jag utrustningen förskottsbetalning gäller.
Mvh
Johan Erik Hammar"
Jag frågade specifikt om att få använda mig av blocket paketet vilket han ignorerade, jag påpekade detta igen till honom och frågade även varför annonsen var borttagen. Inget svar än.
Hur säkert är blocket paketet? Någon som testat och blivit lurad? Går det att luras med blocket paketet?
Skulle man kunna scama tillbaks? typ scambating? hur gör man?