ANNONS
Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

Tanken kommer att har man råd att slanta vad det paketet kostar, och nästan på en gång slänga garantin (kvittot) då har man iofs kanske råd att slumpa iväg den om man tröttnat...men då kan man ju nästan tycka säljaren hade råd att ge bort den lr slänga den...istället för att kasta upp vad nästintill alla skulle uppfatta som en bluffannons...

"prutare undanbedes" LOL, normalt ett ok uttryck men det blir ju extra galet här...kan man tycka

Ligger en lika dan kombi på blocket idag för 17500

Det luktar bluff lång väg.
Men om det inte finns kvitto är inga större problem. Bara ringa affären man köpt det och begära kopia. Kostar en slant dock.

/Stefam

Nja

Platsen är avlägsen för de flesta, inte många kan åka dit och titta

"Frida" låter som ett valt namn med syfte att låta oskyldigt

Priset är långt under marknadsvärdet

Kvitto saknas

Bilden är hämtad på nätet

...och den klassiska klipp-och-klistra specifikationen som beskriver kameran. Bara det brukar få mig att dra öronen åt mig. Sammantaget är detta förstås en ren bluff. Är priset för bra för att vara sant så är det inte sant.

Försökte köpa Photoshop CS5 på Blocket "obruten förpackning". Priset var lågt, 2000 kr så jag hade mina aningar men...jag chansade...efter första kontakten frågade jag om kvitto och inköpsställe. Sen blev det tyst....

Tyvärr kan man inte åka och hämta kameran i Strömsund, då "Frida" är med jobbet i Kalmar 2 veckor, men hon skickar den gärna...

Jag kan göra affär åt er i Kalmar. Erbjud er att hämta den i Kalmar så kan jag agera ombud och göra affär :)

Om man bor tillräckligt nära Skännige så är det rätt lugnt att bjuda utan att vara orolig. Säljaren accepterar ju avhämtning.

Värt att lägga ett bud bara för att få ett svamp och dis-fritt objektiv som dessutom datumkoden oss UU.
Kan det bli bättre?

Kan vara stulet också, så då är det ju bara att buda loss. God tro kan vara fantastiskt lönande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar