Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

Namnet och adressen gör det mindre troligt att det är en falsk annons. Det bör finnas gott om intressenter som gärna vill se kameran i verkliga livet innan ett eventuellt köp.

Namnet och adressen gör det mindre troligt att det är en falsk annons. Det bör finnas gott om intressenter som gärna vill se kameran i verkliga livet innan ett eventuellt köp.

Falsk så det ryker om det, 2 dagar efter annonsen och användaren "försvann" fick jag detta mejl:

Hej,

Tack för din mejl.Canon EOS 6D 20.2 + 24-105 F4 är fortfarande till salu.
Vi kan göra transaktionen via Blocketpaketet. Den fullt pris inklusive
frakt är 7700 Kr.
Skulle du ha ytterligare frågor så ska du inte tveka att höra av mig.
Jag ber om ursäkt för min svenska (inte mitt modersmål). Vi kan prata på
engelska om du föredrar .

Men "Du kan också ansöka om andra produkter och tillbehör"

Google-översatt eller hur? Det var en fin annons.

Gillar också det jämna priset. 7826 kr

Vi här på fotosidan känner igen sådant men det skulle ändå vara bra att annonser granskas manuellt innan dem publiceras... Jag är administratör på flera forum och sådant tar inte lång tid. Bland annat om den nya medlemmen sätter in annons som första "post" i forumet blir denna automatiskt borttagen och dess email och användarnamn spärrad. Något att tänka på? Jag kan hjälpa till i alla fall.

Halloj grabs and girls.

Riktigt sugen på en Sigma 35mm ART till Canon.
Hur skulle ni reagera på denna annons då han enbart varit medlem i 3v?!

SÄLJES: SIGMA 35/1,4 ART TILL CANON

Han har två stycken andra annonser uppe, en på ytterligare en Sigma 35 ART och en köpes för 24-70 (som han iof sagt att han redan har i första annonsen).

24-70:an har han väl hunnit köpa innan han annonserade ut 35:an, kan man gissa. (Se på datumen för de olika annonserna).

Att det är två annonser för 35:an kan vara tangentbordssnubbel eller annat misstag.

Men det är klart att det kan vara bluff, förstås.

Du bor väl inte så jättelångt från Stockholm så be om att få komma och titta på objektivet. Då tar du ingen risk.

Verkar vara ganska seriös. Det är ju bara att kolla. Prissättning i linje med vad ett sådant objektiv borde kosta begagnat i snyggt skick.Men svårt att jämföra då få sådana gluggar säljs.

2 annonser på samma glugg. Det är inte första gången det sker på FS. Har sett sådana sm varit medlemmar i 10 år (guldmedlemmar) som precis gjort det som PMD antar har skett.

35:an är suverän, men det finns folk som har svårt för fasta brännvidder och känner sig låsta och hellre vill ha en kvalitetszoom.

Nu vet jag inget om säljarens ekonomi. men jag hade behållit båda gluggarna.

//Lennart

24-70:an har han väl hunnit köpa innan han annonserade ut 35:an, kan man gissa. (Se på datumen för de olika annonserna).

Att det är två annonser för 35:an kan vara tangentbordssnubbel eller annat misstag.

Men det är klart att det kan vara bluff, förstås.

Du bor väl inte så jättelångt från Stockholm så be om att få komma och titta på objektivet. Då tar du ingen risk.

Verkar vara ganska seriös. Det är ju bara att kolla. Prissättning i linje med vad ett sådant objektiv borde kosta begagnat i snyggt skick.Men svårt att jämföra då få sådana gluggar säljs.

2 annonser på samma glugg. Det är inte första gången det sker på FS. Har sett sådana sm varit medlemmar i 10 år (guldmedlemmar) som precis gjort det som PMD antar har skett.

35:an är suverän, men det finns folk som har svårt för fasta brännvidder och känner sig låsta och hellre vill ha en kvalitetszoom.

Nu vet jag inget om säljarens ekonomi. men jag hade behållit båda gluggarna.

//Lennart

Det har kommit upp en ny annons på Sigma 35/1.4 Art, finns dock i Växjö vilket ligger närmare där jag bor.
Jag har tydligen glömt att svara dig Per men jag har flyttat och bor i Halmstad nu så det blir lite svårare att inspektera om säljaren är i Stockholm :)

Och denna säljare känns mer seriös eftersom han tom. har en egen hemsida som han länkar till här på facebook.
Då blir det ännu en beslutsfråga till mig själv om jag ska satsa på den och bege mig in i de fasta gluggarnas värld. Har redan "plastic fantastic" 50/1.8 och vill gärna ha en med lågt skärpedjup då jag får pröva mina artistiska nerver och lämna min 24-105 i väskan mer oftare.

Jag vill också börja filma lite mer men vet inte om 35an är det bästa valet för det.

Bild 4 och 5 var det roligaste jag har sett på länge!

(Om annonsen är borta kan jag berätta att de visar en Fuji "kompakt långzoom" på en 5D Mark III - kartong)

Det är ju fantastiskt att få 7 års garanti när man köpte den 2010 (utöver att han fick köpa den på Mediamarkt långt innan den introducerats.)

Men det som gör att man känner sig säker på att det är en seriös säljare är ju att han säger att han bara använt den till "specialiteter så som bröllop osv."

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar