Annons

Bedragare på Blocket/Tradera m.fl.

Priset är misstänkt lågt, bara "KöpNu" ingen avhämtning, inga säkra betalalternativ.
Men framförallt kolla sista omdömet.
Den stängdes precis efter jag skrev här (jag hade anmält den för granskning hos Tradera)
 
Och om man kollar säljarens tidigare försäljningar så har hen igår sålt
fyra dyra prylar, varav en två gånger.
Kollar man noga på bilderna så ser man Amerikanska el-uttag...
 
Tänker mer på att man köper en kamera för 25-27000kr och inte ens bryter förpackningarna men ändå tycker den är för avancerad. Kvitto?
 
Jo, det var den delen i beskrivningen jag också reagerade på...
Känns lite tveksamt att man köper en kamera i den prisklassen på måfå och direkt
ångrar sig - dessutom så borde väl dom flesta butiker kunna ta tillbaka en oanvänd
kamera, kan ske med lite avdrag men borde bli mer tillbaka där än 19000...

Men med detta sagt, så finns det otvivelaktigt konstiga människor som inte alltid beter
sig logiskt :) Men en spekulant bör ju fråga efter kvitto, kan ju vara gods från
stölder eller liknande.
 
Ena annonsen 'glömmer' att nämna filtret som finn på bilden så det är väl mer än sannolikt att det inte är hans grejor.

Den andra visar bilder där varken rem eller ögonmussla är urplockade ur leveranspåsarna. Ändå menar han att han gjort över tusen exponeringar. Helt sannolikt inte hans kamera på bilden.
 
Ena annonsen 'glömmer' att nämna filtret som finn på bilden så det är väl mer än sannolikt att det inte är hans grejor.

Den andra visar bilder där varken rem eller ögonmussla är urplockade ur leveranspåsarna. Ändå menar han att han gjort över tusen exponeringar. Helt sannolikt inte hans kamera på bilden.

Jag har gjort många tusen exponeringar med min A6000, men originalrem och ögonmussla ligger kvar ouppackade i kartongen.
 
vet inte

Om man går och handlar en stor, dyr och tung kamera och inte plockar upp den ordentligt ur kartongen... en gåta. Att sedan komma på att den var för avancerad??? Den har väl ett Auto-läge. Hur kommer man på att den är för avancerad utan att ta en bild ens?

Jag rör nästan aldrig tillbehören och oftast ligger även batterierna orörda. Så den delen tycker jag inte är så konstig. Kan vara ett impulsköp. Har en vän som inte ens har packat upp en nu tre år gammal 7D. Ren kapitalförstöring.. men..

Åk och kolla på huset eller be någon annan. Kan du inte göra det så hoppa affären.
 
Om man går och handlar en stor, dyr och tung kamera och inte plockar upp den ordentligt ur kartongen... en gåta. Att sedan komma på att den var för avancerad??? Den har väl ett Auto-läge. Hur kommer man på att den är för avancerad utan att ta en bild ens?

Många delar som följde med min kamera ligger fortfarande ouppackade i sina originalpåsar. Inget konstigt med det. Det där med att kameran är för avancerad tror jag dock inte på. Antagligen har vederbörande köpt den billigt utomlands och tänkte tjäna ett par kronor på att sälja för lite mer här hemma.
 
Ja, Johan - jag tror att din teori är den som är närmast sanningen!
Sen är ju köp & Sälj en förtroendebransch så jag skulle känna mig tveksam att handla av någon
som hittar på "historier" istf att säga som det är...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.