Makten
Aktiv medlem
Kanske för att vettiga köpare vägrar att betala i förskott? Så att du som säljare inte har något alternativ.Jag har nån gång använt mig av det som säljare, men egentligen förstår jag inte varför.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanske för att vettiga köpare vägrar att betala i förskott? Så att du som säljare inte har något alternativ.Jag har nån gång använt mig av det som säljare, men egentligen förstår jag inte varför.
Kanske för att vettiga köpare vägrar att betala i förskott? Så att du som säljare inte har något alternativ.
De flesta gångerna har jag sålt till ovettiga köpare, som har betalat i förskott och ingen av dem har blivit blåst
Bara att ha ett namn på kameran osar katt
Nä skämt o sido så kan man aldrig lite helt på ngn tyvärr, men pratade med honom via hans hemtele?
Jag skulle ju aldrig lämna ut min adress samt hemnr om jag skulle försöka blåsa ett gäng killar, risken är ju inte så liten att man åker på hembesök då
Jag har också blivit blåst av samma kille, Robert i Falun, samma kontonr som ni andra... Känns så jädra surt. Jag har inte polisanmält ännu, gör det nu ikväll eller imorgon. Hur ska vi få polisen att samköra våra anmälningar?
Kanske för att vettiga köpare vägrar att betala i förskott? Så att du som säljare inte har något alternativ.
Jag har också blivit blåst av samma kille, Robert i Falun, samma kontonr som ni andra... Känns så jädra surt. Jag har inte polisanmält ännu, gör det nu ikväll eller imorgon. Hur ska vi få polisen att samköra våra anmälningar?
Hej Mattias!
Mitt anmälningsnummer hos polisen är 0600-K2322-11. Det är ju bra desto fler anmälningar som kan kopplas ihop för att få polisen att förhoppningsvis agera.
Om lägger ut ditt anmälningsnummer eller mailar det till mej ska jag kontakta polisen på mitt håll så det noteras på min anmälan.
Inte kul att det är så många drabbade, men samtidigt skönt att inte vara en ensam idiot.
Som jag skrev tidigare i tråden så blev jag och minst 54 andra personen blåsta på samma sätt i aug/sep. Jag har själv suttit i 2-3 polisförhör via telefon. Med lite tur så kan en sådan där typ bli fälld inom 1-2 år. Har ingen aning om vad straffet kan vara med det blir väl några månader. Ganska bra betalt att dra in några hundratusen och sedan få mat och husrum betalt några månader. Några pengar kommer naturligtvis aldrig att betalas tillbaka, de är borta för alltid.