Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp till EOS 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

Khaos

Aktiv medlem
Hej hej.

Jag har en kort och enkel fråga. Jag har en Canon EOS 5D (EJ mark II, utan den "vanliga"). Passar batterigreppet BG-E6 (det som enligt specifikationerna är för EOS 5D Mark II) till "vanliga" EOS 5D?

Jag har hört att det "gamla" batterigreppet inte passar till Mark II. Men funkar det tvärt om? Alla batterigrepp man hittar på nätet är ju i princip till Mark II:an, liksom.

Är tacksam för alla svar.

Mvh Jacob.

Det passar inte åt något håll.

Det är olika batterier till kamerorna så det funkar inte av flera orsaker.

Så köp det som skall vara till.

Det passar inte åt något håll.

Det är olika batterier till kamerorna så det funkar inte av flera orsaker.

Så köp det som skall vara till.

Fick reda på det en stund efter att jag skrev tråden. Ringde Canon och kollade. Dock verkar det dåligt med begagnade så väl som nya BG-E4 (till "vanliga" 5D). Trots att Canons policy är att dom ska ha reservdelar och reservprodukter i 10 år efter att produkten slutat tillverkas så finns det inga BG-E4 att beställa från dom. Rätt så jävla ruttet...

Fick reda på det en stund efter att jag skrev tråden. Ringde Canon och kollade. Dock verkar det dåligt med begagnade så väl som nya BG-E4 (till "vanliga" 5D). Trots att Canons policy är att dom ska ha reservdelar och reservprodukter i 10 år efter att produkten slutat tillverkas så finns det inga BG-E4 att beställa från dom. Rätt så jävla ruttet...

reservdelar köper du på www.Convena.com men skulle tro att ett helt batterigrepp blir ganska dyrt... Jag hade börjat med ett beg.

reservdelar köper du på www.Convena.com men skulle tro att ett helt batterigrepp blir ganska dyrt... Jag hade börjat med ett beg.

Fast Canon har inget sådant på lager. Har kollat med min lokala butik, samt med Canon själva. Och det finns inget BG-E4 att få tag på, om man inte köper av de som finns ute på marknaden. Och det finns EN butik i Sverige som har ETT ex kvar. Sedan är det bara att testa blocket, antar jag! :p

Fast Canon har inget sådant på lager. Har kollat med min lokala butik, samt med Canon själva. Och det finns inget BG-E4 att få tag på, om man inte köper av de som finns ute på marknaden. Och det finns EN butik i Sverige som har ETT ex kvar. Sedan är det bara att testa blocket, antar jag! :p

Det finns ju en hel del kopior på BG-E4 som funkar minst lika bra till ett billigare pris, kolla blocket och tradera, kanske till och med att de har på Cyberphoto eller någon annan renommerad nätaffär.

Det finns ju en hel del kopior på BG-E4 som funkar minst lika bra till ett billigare pris, kolla blocket och tradera, kanske till och med att de har på Cyberphoto eller någon annan renommerad nätaffär.

Jo, det finns en del kopior. Men något säger mig att dom inte är lika "perfekta" för min kamera, som originalet. Har ett på G nu, hur som helst! Bara att hoppas att köpet blir av! ;)

Det är skillnad på lager till butiker och reservdelslager. för om du fortfarande har garanti på ett sådant batterigrepp så måste någon ha grejorna, har för mig att det är hela man byter när man får det "reparerat" man lagar dom inte..

Det är skillnad på lager till butiker och reservdelslager. för om du fortfarande har garanti på ett sådant batterigrepp så måste någon ha grejorna, har för mig att det är hela man byter när man får det "reparerat" man lagar dom inte..

Har kollat med Canon direkt och med de som lagar åt Canon och även min lokala fotobutik har gjort detta. Så enligt all information som jag har fått så finns det inte ens så att det ska gå att laga.

Har kollat med Canon direkt och med de som lagar åt Canon och även min lokala fotobutik har gjort detta. Så enligt all information som jag har fått så finns det inte ens så att det ska gå att laga.

om du utan att ha kollat med Convena får du leta efter ett beg. eller vara utan helt enkelt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar