Annons

Batterigrepp till 350D var?

Produkter
(logga in för att koppla)

kronsson

Medlem
Har någon nyligen köpt batterigreppet till 350D? Jag hittar nämligen inte någon butik som har det hemma nu. Alla butiker tycks ha beställt men ingen vet när de får hem det.

Har detta ett samband med de problem som rapporterats ang batterigreppet? Alltså att kameran stänger av sig trots att batterierna har laddning kvar. Vågar man hoppas på att Canon jobbar med att fixa detta?
 
Jag köpte mitt på Expert (Götaplatsen gbg). Inga batteriproblem. Fungerar klanderfritt och jag är otroligt nöjd med batterigreppet....
 
.
Jag tycker att greppet äter batterier... (350D)
Greppet är passivt och har ingenting som drar någon ström förrutom det som kameran drar. Så tycker du att greppet äter ström så är det något fel och du bör kontakta Canon

Enkelt att testa, ta slut på batteriet från fulladdat till tomt med och utan grepp bara och se om det är någon skillnad.
 
Damocles skrev:
.
Greppet är passivt och har ingenting som drar någon ström förrutom det som kameran drar. Så tycker du att greppet äter ström så är det något fel och du bör kontakta Canon

Enkelt att testa, ta slut på batteriet från fulladdat till tomt med och utan grepp bara och se om det är någon skillnad.



JA DET ÄR SKILLNAD! Batteriet tar snabbare slut med greppet!

Missförstå mig rätt nu...
 
Hejs

Bara en tanke.....behöver ju inte gälla för 350....

Har samma problem med 20d och när jag skickade tillbaka greppet så fick jag till svar att det är kameran som behöver justeras.....använder inte samma kontaktytor i batterifacket när man kör greppet och det finns tydligen en liten potentiometer som skall trimmas för att kameran skall tolka batterinivån rätt. Batteriet tar inte fortare slut, utan det är bara kameran som tror det och stänger av sig.

/per
 
Mitt 350D grepp har förvandlat kameran till en riktigt skön pjäs att hålla i som dessutom mäktade med 1250 bilder utan att knorra efter mer kräm.
Rekommenderas starkt.
Stefan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.