Minns inte exakt vad priset blev... Och jag hittar inte kvittot
Blev inte tokdyrt i alla fall.
Inte hunnit testa så mycket än. Fick kameran + 14-54 2.8-3.5 i lördags. Varit inne sjuk sedan dess.
Men intryck hittils. Då med den ljustarka gluggen på.
Liveview. Käckt! Men fungerar inte perfekt. Autofocus träffar sämmre. Dålig kontroll på vad man egentligen tar på. Fast funktionen att kunna zooma in 7ggr digitalt i displayen är guld! Snacka precision! Måste säga att det nästan är tjänstefel från olympus att inet göra en vridbar skärm även på e-510 såsom det är på e-3:an. Tar ju bort många av fördelarna med liveview...
Noterat en knepig sak med Antiskaken (IS). När man kör på läge auto inomhus, halvdan belysning och klämmer iväg ett skott så väljer kameran att ha en slutartid på runt 1sek och IS:en går som tusan. Men bilderna blir ju alltid oskarpa ändå. I alla fall om man tar på något som rör lite på sig. Har ni samma "problem"?
Eller är det något fel på min kamera? IS:en låter när den arbetar. Samma för er?
Bra grepp på kameran. betydligt mycket bekvämare än e-400:an.
Batterigreppet fungerar som väntat. Kanske att det är lite klumpigt. Men greppet om kameran blir mycket bekvämare. Samt att man får den extra avtryckarknappen på battergreppet när man skall hålla kameran vertikalt. Perfekt! Grym battteritid med för den delen
Den lilla sladdstumpen som ansluter greppet till kameran stör en hel del. Svårt att använda piltangenterna effektivt.
Men fördelarna uppväger klart nackdelarna.
Hittils är jag väldigt nöjd. Men som sagt har bara fotat inomhusbilder. Ganska less på foton på granar, muggar och mina fötter
Ger en lite mer detaljerad rapport senare.
Här kommer ett par bilder.