Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batterigrepp D50

Produkter
(logga in för att koppla)

kvarmans

Aktiv medlem
Jag är sugen att någon gång köpa ett batterigrepp till min D50. Men nu undrar jag om det är nån som vet om det finns några grepp med avtryck till D50:n? Det måste väll vara med IR funktion eftersom det inte finns några andra uttag på den.
 
Nu är jag kanske inte rätt person att besvara din fråga då jag inte äger en D50 (inte ännu i alla fall). Men så vit jag vet så finns det inget batterigrepp till D50 med avtryck.
 
Vad menar ni med avtryck? Alltså för exponering? Är Bg till en D50 bara ett paket som bär batterier utan knappar eller?
Tänkte köpa ett till min nybeställda D50 men inte om det bara är ett paket som håller ett extra batteri!
 
IR-mojängen på D50 sitter i princip där man normalt håller högerhandens fingrar, så det funkar nog inte med avtryck baserat på nåt sånt. Man har nog medvetet valt att göra så att det inte funkar att få avtryck med batterigrepp på D50. Det måste ju vara lite skillnader till D70. ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.