Annons

Batterigrepp 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har original och tycker det blir en helt ny kamera att ta bilder med. Framförallt är det så skönt grepp att ta vertikalbilder.

Fast hur det andra plagiatet funkar vet jag ej.
 
A.Rosdahl skrev:
Hur mycket "klumpigare" o tyngre blir kameran med greppet på ?

Jag tycker att den blir rätt lagom. Vertikalgreppet blir skönare än horisontalgreppet. Horisontalgreppet blir ändå bättre än från början. Det är ingen kamera att hålla i fingrarna på samma sätt, mer med hela handen. Mitt sitter alltid på.
 
A.Rosdahl skrev:
Hur mycket "klumpigare" o tyngre blir kameran med greppet på ?

Skillnaden med och utan grepp är ganska stor men jag upplever inte det som klumpigt, bara mer rejält.

Jag har haft bg på sedan jag köpte kameran. Nu har jag dock monterat av det för att min 11-årige son skall ha lite enklare att hantera den. Men även han tycker att den var skönare med grepp så det åker nog på igen! :)

Enda tillfället när jag föredrar att ha kameran utan BG är om jag tar med den på fest, då kan greppet göra den lite klumpig.

Har ingen erfarenhet av "pirat" grepp men det är ju inte direkt "rocket science" så det borde väl funka. Det såg ju bra ut på bild i alla fall.
 
Har du skaffat ett piratgrepp eller köpt orginalet?

Själv lite nyfiken på YXTM till min 400D och är ute efter folkets åsikter om piratgreppet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.