Annons

batterigrepp 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

nilssonexil

Medlem
jag har en fråga som kanske är dum, men...
jag har köpt ett batterigrepp till min 350d och i bruksanvisningen står att batteriluckan på kameran ska plockas väck. Min fråga är hur?
Jag vill ju inte ha sönder något. Det finns en liten skruv på sprinten, ska den möjligtvis väck?
Tacksam för svar!
 
nilssonexil skrev:
jag har en fråga som kanske är dum, men...
jag har köpt ett batterigrepp till min 350d och i bruksanvisningen står att batteriluckan på kameran ska plockas väck. Min fråga är hur?
Jag vill ju inte ha sönder något. Det finns en liten skruv på sprinten, ska den möjligtvis väck?
Tacksam för svar!

Öppna batteriluckan och kolla vid gångjärnet, där finns en liten fjäderbelastad metall-"flärp" som går att skjuta i sidled. Skjut den åt sidan och lossa luckan försiktigt. Sen finns det en hållare i batterigreppet för den lösa luckan.
 
JAg förstår inte det där med batterigrepp. Vad är det till för? Är det för att kameran blir skönare att hålla i eller att man får längre batteritid eller?
 
klawida skrev:
JAg förstår inte det där med batterigrepp. Vad är det till för? Är det för att kameran blir skönare att hålla i eller att man får längre batteritid eller?
Det är precis av dom två anledningarna.
Speciellt på 350D som är otroligt obekväm utan batterigreppet.
 
det tillför ju en hel del vikt till kameran. jag tycker att det bra när man ska fotografera men lite störande när man ska transportera.
 
Batterigrep är så helt underbart.. Och på 350D är det ett MÅSTE!

och som någon nämt så är det bra mycket bättre att dunka någon i huvudet om dom blir lite för närgångna och intresserade av kameran!


Och nej! Man behöver inte få bättre batteritid! För man kan välja mellan att ha enbart 1batteri i eller om man vill ha 2. Har man två så blir det ju så klart dubbel batteritid!
 
Zoné skrev:
Batterigrep är så helt underbart.. Och på 350D är det ett MÅSTE!

Nu har jag också gjort det!
Skaffat ett batterigrepp till min 350D!
Nu, så här med facit i hand, begriper jag inte hur jag har kunnat vara utan det så länge! Jag har ju fått en ny kamera! Lite större, lite tyngre, och mycket stabilare att hålla i!
 
ställer min fråga här oxå:

En fråga om detta batt. - grepp, BG-E3.. Jag har beställt detta till min 400D & undrar om jag kan börja använda det utan att köpa ett extra batteri, som var slut för tillfället..

// Tobias
 
Tobbe71 skrev:
ställer min fråga här oxå:

En fråga om detta batt. - grepp, BG-E3.. Jag har beställt detta till min 400D & undrar om jag kan börja använda det utan att köpa ett extra batteri, som var slut för tillfället..

// Tobias
Du kan ju börja med att använda vanliga AA-batterier tills du skaffat rätt batteri.
 
Det är som sagt inte tvunget att ha 2st batteri i greppet. Så du kan lungt flytta över ditt befintliga batteri i greppet och plåta på..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.