Annons

batteriegrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

philip svensson

Aktiv medlem
jag undrar om det finns något batterigrepp till KM5d? har hört att det ska finnas möjlighet till detta men att inte konica minolta har gjort något sådant... finns det piratbatterigrepp, eller kanske sony har bestämt sig för att göra det.. kanske lite tidigt att säga men...?
 
Det finns inte varken batterigrepp eller kontakter för att ansluta ett på KM 5D, finns inte heller piratbatterigrepp, än iaf.

/ Anders Djerf
Vid C-F's dator.
 
Tydligen så ska det finnas anslutningar innuti batterifacket för vertikalgrepp. Kameran är alltså förberedd för vertikalgrepp. Jag minns ej var jag hört det så betrakta källan som osäker.
 
Fribbe skrev:
Tydligen så ska det finnas anslutningar innuti batterifacket för vertikalgrepp. Kameran är alltså förberedd för vertikalgrepp. Jag minns ej var jag hört det så betrakta källan som osäker.

Några sådana finns inte på 5D, dock finns ju möjligheten att göra som med piratgreppen till nikon d50 och d70 att dra en liten kabel till trådutlösarkontakten.
 
haha, det var som f*n :D måste säga att jag är riktigt sugen... men lite synd att det inte finns någon ratt eller hjul eller vad man kallar det på greppet. men mycket kul annars... 100USD, det är ju ungefär 700kr bara, inte så farligt. synd bara att man måste beställa från Taiwan...
 
Batterigrepp D5D

Hej

Jag hakar gärna på om det blir en "massbeställning". Gäller batterigreppet DX-FBH-M1

/ Wolfgang
 
Men snälla, det kommer inte komma något grepp till A100!
Det finns inga kontakter för vertikalgrepp och inga hål för låspinnar t.ex.
 
Någon som köpte det där vertikalgreppet (pirat) till
Dynax 5d, såg att den numera finns även på ebay (sök på "battery grip dynax 5d" så hittar ni det).

Vill gärna veta om det är något att rekommendera?
Är trots allt lite sugen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.