Annons

Batteri grepp till 300d?

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Jo, tänkte kanske investera lite pengar i ett batteri grepp till min canon eos 300d men funderar först är det något och ha? någon som avnänder ett idag som kan rekomendera det eller ej? :)

sen undrar jag oxå över en sak.. hur kan ex. ny-camera.com ta 600:- för sitt batteri grepp medans cyberphoto tar 2.300:- ?!?

Måste vara fel.. Var hittar du den prisangivelsen?

För det är väl inte samma batteripack som till EOS 300.. den för 65€...

ahhh såg nu de va till den vanliga 300 inte d... sorry :) aja men min första första fråga är det värt pengarna?

hehe jo, jag antar det oxå :) men skulle gärna vilja höra från någon med 300d´n :)

Jesper blir kameran stabilare?

okay :) låter onekligen smidigt!
tack för adressen ska kolla nu!

Men Stefan, vet du vad det blir ink momsen och tull avgift o all sån skit? :/

Nej.. det är nog utan det, eftersom det är angivet i $$$

Rätt pris till Sverige tordes bli runt 1600:- med allt..

oh sautans va de rulla på där... får be nån man känner i usa köpa de o sen packa ner o skicka :)

fick svar från ny-camera, 192EUR (1 743,61 SEK) skulle dom ha... aja kanske köpa en annan dag :)

quackpack skrev:

Men Stefan, vet du vad det blir ink momsen och tull avgift o all sån skit? :/

Jag beställde lite andra prylar också på samma gång så jag vet inte riktigt.
Frakten på bara greppet är visst $27.50. Ca 6-7% tull kanske och så 25% moms på det.

Tjenare!
Kan nog säga att trots att det är dyrt så är det värt det. Kameran känns mycket skönare att hålla i med greppet + att det går i 2st. batterier vilket gör att du kan fota väldigt länge. Att det sedan finns avtryckare m.m. gör ju inte saken sämre. Kan varmt rekomenderas. Kan INTE vara utan det.

Bilagor

• batterygrip03.jpg
    batterygrip03.jpg
    8.5 KB · Visningar: 1,167
Fan va sugen jag e på och köpa det nu :) hehe.. men får vänta tills jag har lite mera pengar får ju räkna med 1800:- ungefär då, eller har ja räknat helt fel på moms o allt till sverige? =)

Jag har beställt ett via en bekant i USA som kommer hit den 1á mars.
www.digitalphotoclub.com tar $96 för det, klart bra pris. Beställde även en Canon 550EX för $297 samt trådutlösare och fjärrkontroll.

En fråga angående batterigrepp och stativ. Hur stabilt blir det när man kopplar stativet på vertikalgreppet? Lika stabilt som utan greppet?

DaMoose skrev:
Jag har beställt ett via en bekant i USA som kommer hit den 1á mars.
www.digitalphotoclub.com tar $96 för det, klart bra pris. Beställde även en Canon 550EX för $297 samt trådutlösare och fjärrkontroll.

En fråga angående batterigrepp och stativ. Hur stabilt blir det när man kopplar stativet på vertikalgreppet? Lika stabilt som utan greppet?

Fan va skönt, får kolla med någon kontakt i usa ifs inte ofta dom kommer till sverige men man vet ju aldrig :) hehe

och länken funka ej :-(

om ja räknat rätt så skulle greppet kosta ungefär 1.300:- ink allt.. rätt ok.. men 96 dollars e ju jävligt fint..

Lustigt, jänkarna hade stavat Photo som foto. Här är den rätta länken.

http://www.digitalfotoclub.com/

Om man känner någon i USA så kan ju den personen beställa hem till sig och sedan packa om det. Skriver de t.ex. gåva på innehållsförteckningen när de skickar det till Sverige så slipper man moms + tull.
Dock så är ju postgången så sunkig från USA om man inte skickar via DHL eller liknande. En till 2 månader är inte omöjligt när man skickar via båt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar