ANNONS
Annons

Barnfoto och Naket

Produkter
(logga in för att koppla)

Canonliza

Aktiv medlem
Jag kanske är överkänslig, men jag har fler gånger nu hittat bilder som är dels i barnpoolen och dels markerade för motivkategorin "Naket".
Obehaget är fullständigt.

Jag har försökt komma på en enda anledning till varför man vill markera en barnbild som "Naket", men kan inte komma på en enda vettig en. Kanske görs detta av obetänksamhet eller ett försök att få in bilder där man tror att många är och tittar, men det är likförbaskat fel tycker jag.

Jag skulle faktiskt vilja att den kombinationen gick att spärra. För att skydda barnen.

//Liza

Jag tycker inte Liza är överkänslig. Jag reagerar likadant.

Kategorin "Naket" är förbehållet en bildtyp som är helt oförenlig med barn.

/Per

Jag tycker även att om någon försöker kombinera kategorierna ska redaktionen uppmärksammas automatiskt.

Jag vill att det ska finnas någon automatik som, även om det inte går, uppmärksammar red på att man vill göra en kombination av kategorierna.

PerFogelberg skrev:
Jag tycker även att om någon försöker kombinera kategorierna ska redaktionen uppmärksammas automatiskt.

Ja det är det jag menar. Eller så borde d inte gå att lägga en barnpoolsbild i den kategorin. Eller en bild som är markerad för Naket borde inte kunna läggas i barnpoolen. Typ.

//Liza

mjao... jag förstår inte riktigt detta varför dom lägger under naket.. nu tycker jag man får tillräckligt nakt bara genom att klicka på senaste pool bild så ajg har aldrig reflekterat över detta "problem" innan...

Är det samma "typer" av medlemmar som gör så eller är det en generell grej att lägga under naket också?

Ett förslag är heltenkelt att skicka ett inlägg i deras gästbog och tala om synpunkterna. DOm kanske inte tänker så långt och inser det felaktiga?

Kalle_B skrev:
Ett förslag är heltenkelt att skicka ett inlägg i deras gästbog och tala om synpunkterna. DOm kanske inte tänker så långt och inser det felaktiga?

Ja det kan man ju göra, men vem ska ta på sig den rollen? Är det inte en o samma som ska ha koll på det så blir det ju inte konsekvent heller. Bättre med en funktion som styr det så det inte blir personligt heller.

//Liza

PerFogelberg skrev:
Och vad skall vi göra med den informationen tycker du?

Ibland får vi in rapporter om bilder på väl lättklädda barn; där brukar vi dra ett mail till fotografen och dels fråga om man är föräldern - om inte radera, om ja att man kollat vad vi skriver om barnbilder i bildreglerna. Man är själv ansvarig för att publicera bilderna, men alla har inte tänkt efter före.

Att spärra kombinationen även vid bildinladdning är förståss möjligt också, jag sätter det på Att Göra-listan.

jo visst.. och egentligen bore dom som gör det fatta att man inte ska sätta "naken" etikett på sina kids, men vissa gör ju inte det.. Det jag menade att om man skulle stöta på detta så kan man bara skriva ett inlägg i boken och sedan kanske det sprider sig att det är fan inte ok att lägga småkids under naket... ibland så behöver inte allt regleras, om tillräckligt många påpekar något så kanske saken löser sig själv...

Kalle_B skrev:
jo visst.. och egentligen bore dom som gör det fatta att man inte ska sätta "naken" etikett på sina kids, men vissa gör ju inte det.. Det jag menade att om man skulle stöta på detta så kan man bara skriva ett inlägg i boken och sedan kanske det sprider sig att det är fan inte ok att lägga småkids under naket... ibland så behöver inte allt regleras, om tillräckligt många påpekar något så kanske saken löser sig själv...

Jo det kan du ha rätt i. Hoppas så många som möjligt gör det med.

//Liza

clindh skrev:
Att spärra kombinationen även vid bildinladdning är förståss möjligt också, jag sätter det på Att Göra-listan.

Hoppas det är okej att åtminstone jag tänker ligga på om det då jag tycker det är väldigt viktigt och prioriterat. ;)

//Liza

även om fotosidan inte är bra gund för statistiska undersökningar då medlemmarna här har foto som intresse så representerar även sidan en viss del av samhället... Skulle därför inte förvåna mig om det finns lite pedofiler och annat löst folk här också...

ja klart som fan man ska ligga på om sådana saker, även andra uppenbara fel... men jag har inte stött på det innan så jag har inte reagerat.. men nu ska vi ut o surfa naket på fotosidan... hihi

nu vet itne jag om ni har en über version av fotosidan som itne jag har tillgång till men trycker jag på poolen "naket" får jag 23bilder.. alltså en sida och 3 bilder på sidan 2. inget större utbud... o alla var vuxna+1hund.. ska luska lite i detta.. kanske jag klickat fel...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto