Slita ut vet jag inte men elektronik brukar ju ofta uppträda binärt. Antingen funkar det eller så gör det det inte. Det jag undrar över dock är om man filmar väldigt långa sekvenser, för då vet vi ju att en del kameror har problem med värmeutvecklingen. Kameror som är vädertätade som ju 5D MK II och III är kyls väl heller inte optimalt även om de har betydligt större volym i kamerahusen än min lilla NEX 7. I NEX 7 just så är värmen ett problem redan vid sekvenser på 5-7 minuter. Hoppas någon som filmar aktivt med 5D MK II eller III kan hjälpa dig med referenser här.
Eftersom du nu kör med Magic Lantern, så bör du väl försöka få kontakt med andra som kör samma plugin. Om du uppmärksammade dina problem efter att du installerat Magic Lantern, så kanske du borde kolla igen utan denna programvara installerad. Även om det mycket väl kan vara som tillverkaren av din plugin påstår, att inga störningar i kamerans funktion registrerats tidigare efter installation så kanske din kamera trots allt är undantaget som bekräftar regeln.
Citat från:
http://magiclantern.wikia.com/wiki/Magic_Lantern_Firmware_Wiki
"Will it break my camera?
As of September 2009 the software has been downloaded over two thousand times and there have been no reports of damage to the cameras. While this is no guarantee of absolute safety, the stable releases have been tested by beta testers. Most of the risk is to the developers' cameras while testing new features and probing new portions of Canon's firmware. By the time the software moves from development to beta testing it has been installed hundreds or thousands of times."
Hur det nu än är så måste du väl testa om Magic Lantern påverkar förstärkningen av signalerna på något sätt för då kan det ju trots allt vara så att det påverkar bildresultatet i dina filmer trots att kameran inte "går sönder". Det låter ju nästan som om Magic Lantern faktiskt gör dessa problem mer påtagliga än de kanske varit innan du installerat det. Jag skulle börja med att testa med och utan och se vad jag hamnade och verkligen testa under olika förhållanden.
Lycka till! Det är ju ett jäkla mögel med problem som dessa för det leder ju ofta att man går där och "snöar" och retar sig på eländet och det tenderar att verkligen störa sinnesfriden.
Lärdomen av Mickes labbningar var väl annars för Canon-folket att helt enkelt lära känna sin utrustning ännu bättre så man kunde kontrollera att man inte pressade sitt system mer än det klarade av så att bandningen inte blev alltför manifest i det färdiga resultatet. Om det kan vara till någon glädje så ägnade sig ju Micke åt "extremsport" med underexponering i fyra hela steg för att sedan lyfta bilden i princip lika mycket i efter behandling. Så beter sig ytterst få tror jag för det innebär ju i praktiken att man överhuvudtaget inte får någon exponeringsfeedback via displayen på kameran för den blir ju i princip helt svart. Så det är väl inte fel att se till att man exponerar hyfsat rätt och om det är för mörkt för filmningen att stöttar med artificiell belysning så man slipper förstärka signalen alltför mycket.