Annons

Bakgrundsfärg på FS

Produkter
(logga in för att koppla)

John Dow

Aktiv medlem
Har ett förslag som jag tänkate höra vad ni andra tycker om!
Jag har själv tyckt att bilder som är upplagda här i polerna ofta förlorar en hel del när man ser dom mot fotosidans vita bakgrund. Om man kunde välja mellan svart och vit bakgrund när man laddar upp bilderna så vore det kanon. Det borde ju inte vara så trixigt att lägga till den funktionen.
Som det är nu så blir man ofta tvungen att lägga till en ram för att bilden ska fungera.

En bild jag själv kände mig tvungen lägga en (ful)ram runt var denna:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=493271

Tanken med bilden är ju att dela upp bakgrunden i tredjedelar, men översta färgen är vit så det funger inge vidare utan ramen.

Jag har sett andra komentera just detta i polerna ibland, så jag tror inte jag är ensam om denna tanke.

Vad tycker ni?

Ok, det har jag i sådana fall missat.
Får kolla lite mer nogrant nästa ggn det är dags att lägga upp en bild. Men jag tycker det är konstigt att jag inte kan påminna mig om att jag har sett någon annan färg än vitt när jag bläddrat runt bland andras bilder.

Nu är jag med! Man kan byta färg när man tittar på bilderna. Men går det att välja "grundinställning" för bakgrundsfärgen när man laddar upp en bild? Det är ju formodlingen inte många som orkar bemöda sig med att byta när dom tittar på andras bilder.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto